Het TUI Take Off evenement op 10 november van dit jaar kende een geheel nieuwe opzet. Door eerst online te daten met reisprofessionals en daarna met alle ruimte voor verdieping stortten 800 reisagenten zich op het aanbod van TUI. Daarmee werd de dag er een waarop koers werd gezet richting 2026, onder het thema TUI Take Off: The Runway to Tomorrow. Het was het voor het eerst dat alle verschillende retailkanalen samenkwamen op één event.
Bij aankomst in de evenementenhal van Gorinchem waanden bezoekers zich op een échte luchthaven. De ontvangst begon met een ‘security check’, waarbij je werd gescand voordat je toegang kreeg tot de Airport Lounge, waar een uitgebreid lunchbuffet klaarstond. Vanuit daar kon je door naar de verschillende ‘gates’, waar de Partner Connect Sessies plaatsvonden. Ready for take off.
Volgens Sebastiaan de Vries, Head of Retail, Omnichannel & 3rd Party Sales BeNe Region, is deze unieke samenkomst van alle kanalen essentieel: “De klant denkt ook niet in retailkanalen bij het zoeken naar een vakantie. We moeten relevant zijn in iedere klantreis.” Met deze visie onderstreept hij het belang van een geïntegreerde klantreis, waarin TUI niet langer denkt in losse kanalen, maar in één geheel. Een transformatie die ook zichtbaar is in de overgang naar BeNe.
Datingapp
De Partner Connect Sessies waren dit jaar anders dan anders. Geen traditionele stands, maar een persoonlijke aanpak: via een app gaven reisagenten vooraf aan wie ze zijn, welke producten ze boeken en waar hun interesses liggen. Op basis daarvan werd een individueel programma samengesteld. Een soort ‘datingsapp voor reisprofessionals’, die zorgde voor betekenisvolle gesprekken met relevante partners.
Complimenten
Met meer dan 60 aanwezige partners was het middagprogramma gericht op het vergroten van productkennis bij reisagenten voor het boekingsseizoen voor 2026 van start gaat. De sfeer was positief: “TUI weet dit wel weer goed neer te zetten,” aldus Lieke van Luxemburg. Patty Waldmann van Dubai Tourism voegde toe: “In de vele events die ik de afgelopen 20 jaar heb bijgewoond, heb ik de customer journey nog niet zo goed ervaren als hier. De voorbereiding, organisatie en communicatie waren uitstekend.”
Verdieping
Na de Partner Connect Sessies was er gelegenheid om per retailkanaal dieper in te gaan op de plannen voor 2026. Voor de TUI at Home-reisagenten betekende dit ook een eerste ontmoeting met Jordi Bonouvrié, die vanaf 1 februari de rol van Manager Franchise TUI at Home op zich neemt. In de komende periode zal hij worden ingewerkt door Anke van Doveren, die haar functie overdraagt. “Het is fijn om op een dag als vandaag al persoonlijk in contact te komen met alle TUI at Home reisagenten,” aldus Jordi.
Generaties en klantinzichten centraal
Keynote spreker Joeri van den Bergh sprak over hoe verschillende generaties de reiswereld van morgen vormgeven. Volgens Sebastiaan de Vries, is dit bijzonder relevant: “Er worden veel aannames gedaan over wie de klant is, maar we zien juist verjonging binnen onze doelgroep. Jongeren zijn moe van het eindeloze zoeken en worden overspoeld met inspiratie op sociale media. Steeds vaker kloppen ze aan bij de reisagent voor hulp.”
Lisa
Tijdens het event konden bezoekers ook al even kennismaken met Lisa, TUI’s nieuwe AI-assistent. Lisa ondersteunt bij de intake in reisbureaus en helpt klanten sneller en gerichter op weg. Een innovatieve stap die past binnen TUI’s visie op de toekomst van klantcontact. Meer over Lisa, klink dan op deze link.
Feestelijke afsluiting
De dag werd afgesloten met een walking dinner, tombola, DJ en een live optreden van Level Six. Een perfecte mix van inhoud en ontspanning, waarmee TUI haar rol als leider binnen de branche opnieuw bevestigde.