VOORTHUIZEN - Travel Counsellor Rike van den Beld bewijst met haar verhaal over een hectische ochtend in het leven als reisadviseur dat je geen cape hoeft te dragen om een superheld te zijn. Rike vertelde op social media haar verhaal over een positieve ervaring tussen haar en een klant. Reisbizz.nl deelt het verhaal van Rike om haar in het zonnetje te zetten.
Een dag uit het leven van...
"Het is dinsdagmorgen 07:25 uur. Net als ik me afvraag of ik wil opstaan of me nog even omdraai, hoor ik in de verte de telefoon. Mijn dochter rent de trap af en roept: "ik neem hem wel!" Maar ze is net te laat. Wie zou mij op dit tijdstip op de vaste lijn kunnen bellen? Mijn lieve klant die vandaag naar Miami vliegt om waarschijnlijk voor de laatste keer zijn familie te bezoeken kan het niet zijn, die zit al in de taxi naar Schiphol. Of toch?
Ik stap uit bed en kijk naar de gemiste oproep. Al snel zie ik dat het de taxi van meneer was. Ik bel om te vragen of alles goed is. "Nee", zegt hij. "Ik heb van alles geprobeerd, aangebeld, zijn mobiel gebeld, geklopt, maar niemand reageert en ik maak me eigenlijk wel zorgen. Ik kon helaas niet langer wachten, dus ben na ruim 30 minuten wachten weggegaan, maar toch maak ik me zorgen."
Oh jee... wat zou er aan de hand zijn? Ik had meneer gisteren nog gesproken en hij zou om 06:45u klaar staan voor de taxi. Hij had er zin in, zijn koffer lag al een week ingepakt op zijn kamer. Een speciaal weerzien en waarschijnlijk ook de laatste keer dat hij zijn broers en zussen mag zien en mooie herinneringen mag maken.
Gelukkig nam hij snel op toen ik hem belde... "Ik heb me voor het eerst in mijn leven verslapen! Help Rike, wat moet ik nu?" Ik vraag de taxi of hij hem toch nog op kan halen.
Helaas was de taxi al te ver bij zijn huis vandaan om hem nog op te kunnen pikken en tijdig op Schiphol af te leveren. Wat moest ik doen? Een nieuwe taxi bellen en ook niet weten hoe laat die er zou zijn...? Ik bedacht me geen moment en belde mijn klant terug. "Zorg dat u beneden klaar staat bij de deur, ik kom er aan!"
Snel friste ik me op, trok wat kleren aan, en sprong in de auto. Daar aangekomen kreeg ik een grote glimlach! "Wat lief dat je mij brengt", zei meneer. "Ik ga mijn best doen, maar ik kan niet beloven dat we de vlucht gaan halen. U had immers al op Schiphol moeten zijn. Ja het is mijn schuld, maar laten we het proberen!"
Onderweg krijg ik allerlei verhalen uit zijn jeugd en hij zit ogenschijnlijk relaxt naast mij in de auto. Gelukkig valt de drukte mee. Aangekomen op Schiphol help ik hem uit de auto, loop naar binnen en spreek twee heren aan die nog voor de balies van KLM staan. Ik vraag hen om hulp. Ze vragen eerst of mijn klant Business Class vliegt of SkyPriority member is, zo niet, dan moet hij verder op aansluiten. Waarop ik zeg: "niet van KLM, maar hij is wel priority van mij. Hij heeft zijn taxi gemist en nu ben ik - zijn reisagent - zijn taxi. Hij is slecht ter been, ik sta op de kiss & ride strook. Ik heb assistentie geregeld bij de balie en verder, zou u hem alsjeblieft naar de check-in willen begeleiden?". "Kom maar hier", zegt de jongen. "Ik help hem wel." Wat een HELD!
Ik zeg mijn klant gedag, wens hem een goede reis. "Jij bent de liefste reisagent die er is", krijg ik te horen.
Als ik thuis kom, bel ik mijn klant toch nog even op om te vragen of het goed gaat. "Ja hoor. Ik word zo naar de gate gebracht. Nogmaals dank! Ik weet niet wat ik mijn familie had moeten vertellen als ik mijn vlucht gemist had. Dankjewel!"
Hoewel het een hectische start van de dag was, zit ik nu wel met een smile achter mijn traveldesk."