21 november 2024
Thumbnail voor Natasja & Natasja over de huidige werkdruk in de reisbranche: ‘Meer en meer is niet altijd beter’

Natasja & Natasja over de huidige werkdruk in de reisbranche: ‘Meer en meer is niet altijd beter’

SCHIPHOL - Dat de reisbranche momenteel kampt met een personeelstekort is niets nieuws. Reisbedrijven hebben het druk en de werkdruk in de branche wordt alleen maar groter. In de rubriek Natasja & Natasja schijnen Natasja Eshuis en Reisbizz Magazine hoofdredacteur Natasja Hoogstede hun licht op dit probleem en vertellen zij hoe zij met die werkdruk omgaan.

“’Druk, druk, druk’, dat is veel wat ik om me heen hoor”, opent Natasja Hoogstede haar brief aan Natasja Eshuis. “Nu de periode is aangebroken waarin we elkaar weer persoonlijk kunnen ontmoeten, hollen we van event naar event. Onze agenda’s stromen binnen no-time vol. Het lijkt erop dat we met z’n allen twee jaar achterstand aan het inhalen zijn.

Het is niet iets om over te klagen want het is goed om te zien - en zelf ook te ervaren - dat er weer volop beweging is in de markt. Voor ons als media betekent het dat er weer genoeg voer is om over te schrijven. Ook over de vele uitnodigingen om mee te gaan op persreis ga ik niets lelijks zeggen. Dat blijft namelijk een boeiend aspect aan mijn functie zul je begrijpen.

Aan de andere kant zie ik de werkdruk in korte tijd oplopen om ons heen. Ik denk dat veel collega reisondernemers dit herkennen. Zelf verdrink ik ook af en toe in alle appjes en mailtjes en wil ik deze het liefst zo snel mogelijk beantwoorden. Je wil toch graag in contact blijven en komen met nieuwe partners. Maar meer en meer is niet altijd beter. Soms kost het alleen maar meer energie en kun je je beter richten op de partners waar je al prettig mee samenwerkt.

Ik kan daar gelukkig goed over sparren hier bij Reismedia waar een sfeer is gecreëerd waarin mensen durven aan te geven wanneer de druk te hoog is. Of eens om hulp te vragen waar nodig. In ieder geval goed op elkaar letten.

Hoe ervaar jij de huidige werkdruk?

Groeten vanaf Schiphol.”

Wil jij het antwoord van Natasja Eshuis lezen op de vraag hoe zij de werkdruk ervaart? Lees dan het hele gesprek in Reisbizz Magazine.