LONDEN - De Brand USA Travel Week, die deze week plaatsvindt in Londen, staat in het teken van hoop en verwachtingen nu de Amerikaanse grenzen over een kleine twee weken heropenen voor onder meer Europese toeristen. ‘Excitement’ en ‘pivot’ (draaipunt) zijn de zoemwoorden op het jaarlijkse evenement in de Britse hoofdstad. Reisbizz Magazine is erbij.
De datum voor de Brand USA Travel in Londen week stond al ongeveer een jaar vast, maar de timing had niet beter kunnen zijn. Vanaf 8 november zijn gevaccineerde toeristen uit onder meer de Schengen-landen en het Verenigd Koninkrijk weer welkom in de Verenigde Staten.
De Brand USA Travel Week vindt voor de derde keer plaats, na een eerdere editie in Londen en een virtueel evenement in 2020. Vertegenwoordigers van talloze reisbedrijven, regio’s en steden presenteren zich in de prestigieuze County Hall (aan de Theems, schuin tegenover Westminster) aan Europese reisinkopers.
Daarnaast vinden tal van informatiesessies plaats over uiteenlopende onderwerpen, waaronder . Dinsdagavond werd de in opdracht van Brand USA geproduceerde indrukwekkende 3D-film ‘Into Nature’s Wild’ getoond in het nabijgelegen BFI IMAX-theater.
CEO Chris Thompson van Brand USA toonde zich opgetogen over de positieve ontwikkelingen na een moeilijke periode. Hij en andere vertegenwoordigers uit de sector en de Amerikaanse regering benadrukten het belang van Europese reizigers voor de Amerikaanse toeristensector.
Zestien CEO’s van de Amerikaanse toerismebureaus, van New York City tot Kentucky en van West Hollywood tot Puerto Rico, waren persoonlijk in Londen aanwezig om hun stad of regio onder de aandacht te brengen. “Nog nooit eerder waren er zoveel CEO’s bij een dergelijk evenement tegelijkertijd aanwezig”, benadrukte Thompson.
De Europese editie van de Brand USA Travel Week vindt volgend jaar plaats in Frankfurt.
Lees in de komende uitgave van Reisbizz Magazine meer over de Brand USA Travel Week. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en je hebt het digitale Magazine als eerste in je mailbox.
De Amerikaanse toerismesector presenteert zich deze week in Londen aan Europese reisinkopers tijdens de Brand USA Travel Week. Na een virtuele editie in 2020 nu weer fysiek. ‘Excitement’ en ‘pivot’ zijn dankzij de aanstaande heropening van de VS de zoomwoorden.#publishersintravel pic.twitter.com/ZY3mpG3k4K
— Reisbizz (@Reisbizz) October 27, 2021