11 mei 2024
Thumbnail voor D-reizen Sassenheim: Dit is de meerwaarde, wij kennen de regels en informeren klanten hierover

D-reizen Sassenheim: Dit is de meerwaarde, wij kennen de regels en informeren klanten hierover

SASSENHEIM - De overname door Prijsvrij heeft D-reizen Sassenheim geen windeieren gelegd: het is hartstikke druk bij het stenen reisbureau. Klanten weten de weg naar het reisbureau op de hoek Hoofdstraat-Kerklaan in Sassenheim moeiteloos te vinden. Reisbizz Magazine ging voor de nieuwste uitgave langs bij het team in Sassenheim.


Sinds de coronacrisis merkt het team van D-reizen Sassenheim dat zowel klanten als zij veel bewuster boeken. “Voor de coronacrisis dacht je helemaal niet zo na over allerlei zaken die mis konden gaan. Het ging eigenlijk altijd goed”, vertelt winkelmanager Nadia Chafai-el Osrouti. “We proberen nu zoveel mogelijk flexibel te boeken, zodat we snel kunnen anticiperen mócht er wat mis gaan. We zijn nu veel meer bewust van de consequenties. Mocht er nu toch weer iets ernstigs voordoen, dan hebben we de mogelijkheid om de reis door te schuiven of om de reis tegen lagere kosten te annuleren.”

Die zaken beseffen mensen die via internet boeken vaak niet, stelt Nadia. “Ze denken ‘alles kan weer’ alsof er niks veranderd is, maar wij hebben ervaren welke consequenties eraan vast kunnen zitten. We boeken niet zomaar iets in, zeker als we weten dat mensen niet gevaccineerd zijn. We mogen niet vragen of klanten gevaccineerd zijn, maar als ze naar een land zoals Amerika willen, dan wijzen we ze er wel op dat volledige vaccinatie verplicht is. Dat weten klanten soms niet. Dan gaan we op zoek naar een andere bestemming.”

Misvattingen van klanten
Een misvatting die klanten nog wel eens hebben, is dat ze een overstap hebben die langer duurt dan verwacht. “Als die overstap in Amerika is, bijvoorbeeld voor reizen naar Mexico, dan moeten de reizigers volledig gevaccineerd zijn en een ESTA hebben. Dat is niet zomaar een-twee-drie geregeld. Of men denkt dat je nog met een ID-kaart naar Groot-Brittannië kan, terwijl je daar sinds de Brexit een paspoort voor nodig hebt.” Ook fouten in namen komen voor. “De roepnaam in plaats van de eigennaam, de getrouwde naam in plaats van de meisjesnaam. Allemaal fouten die niet gebeuren als men bij een reisbureau boekt. Dat is onze meerwaarde, wij kennen alle regels en informeren onze klanten daarover.”

Meer weten over het team van D-reizen Sassenheim? Lees dan het hele interview in de nieuwste uitgave van Reisbizz Magazine.