17 mei 2024
Thumbnail voor #ExploreFrance: Europese campagne voor herstel Frans toerisme

#ExploreFrance: Europese campagne voor herstel Frans toerisme

PARIJS - Atout France, de dertien regionale VVV-kantoren in Frankrijk en verschillende privébedrijven uit de toerismesector, slaan voor het eerst de handen ineen om Frankrijk, naar eigen zeggen, te positioneren als dé ideale vakantiebestemming. Atout France nodigt met de campagne #ExploreFrance toeristen uit om “wat er echt toe doet” te ervaren in het land.


Al meer dan een jaar hebben de maatregelen ter bestrijding van de pandemie een enorme impact op de internationale economie. Het toerisme is een van de zwaarst getroffen sectoren. Volgens de nationale bank van Frankrijk zijn de omzetcijfers binnen het toerisme in Frankrijk in 2020 met vijftig procent gedaald ten opzichte van 2019.

“De internationale reizigers zijn het kloppend hart van het toerisme in Frankrijk”, vertelt Jean-Baptiste Lemoyne, staatssecretaris onder de minister van Europa en Buitenlandse Zaken. “We moeten onze positie als ’s werelds belangrijkste toeristische bestemming versterken. Frankrijk heeft alles in huis om dit te blijven. Dat is de kern van de campagne ‘Wat er echt toe doet #ExploreFrance’ die wij lanceren op tien Europese markten.”

Hoewel het virus nog niet helemaal verdreven is, kan de Franse regering soepelere maatregelen instellen voor de ontvangst van buitenlandse toeristen. Dit dankzij de dalende besmettingscijfers en de stijging van het aantal gevaccineerde mensen in heel Europa.

Sinds 3 mei zijn Europese toeristen weer welkom in Frankrijk, maar zijn dan wel verplicht in het bezit te zijn van een negatieve PCR-test. Volgens Atout France is dit een positieve ontwikkeling die ervoor kan zorgen dat toeristische activiteiten langzaam weer opgepakt kunnen worden.

#ExploreFrance
Onder de naam #ExploreFrance nodigt de campagne toeristen van het Verenigd Koningkrijk, Duitsland, Nederland, België, Zwitserland, Italië, Spanje, Denemarken, Zweden en Oostenrijk  uit om ‘Wat er echt toe doet’, het motto van de campagne, te ervaren in Frankrijk. De nadruk wordt gelegd op het vernieuwde en aangepaste aanbod dat voldoet aan de wensen van de reizigers. Er is in deze campagne veel aandacht voor slow tourism, natuur, cultuur, erfgoed en art de vivre. Op verzoek van alle deelnemers zal duurzaamheid de groene draad vormen in deze campagne.