17 april 2024
Thumbnail voor High-end reislabel Collections: reizigers willen écht een unieke beleving

High-end reislabel Collections: reizigers willen écht een unieke beleving

AMSTERDAM - Sinds vier maanden bevindt zich aan de Amsterdamse Sumatrakade het high-end reislabel Collections. Met als slogan ‘Luxury holidays and city escapes’ werken op het Java-eiland Sharon, Judith en Samantha hard aan het verzorgen van luxe vakanties voor reizigers die het aan niets mag ontbreken. “Beleving is de afgelopen jaren in luxe-resorts veel belangrijker geworden."


Collections begeeft zich in de wereld van exclusieve reizen waarbij de nadruk ligt op het verblijven in eersteklas accommodaties, en daar wilde Reisbizz meer van weten. Waar zit dan het verschil met reizigers uit een ander segment? “Een reis mag echt wat kosten voor onze klanten. In sommige gevallen net zoveel als de kosten van een nieuwe auto. Daarbij zien we echt dat mensen graag herinneringen opbouwen met de mensen die ze lief hebben”, vertelt het team in het interview. “Opa’s, oma’s, kinderen en kleinkinderen mee naar Bali. Dat soort reizen zien we steeds meer. Dat gebeurde vóór corona al, maar is daarna heel sterk doorgegroeid.”

"Je hoort er tegenwoordig niet meer bij als je geen hele unieke experiences op je menukaart hebt staan"

“Beleving is in luxe-resorts ook steeds belangrijker geworden”, vult Judith aan. De ‘experience list’ van high-end en leisure hotels is in de loop der jaren steeds langer geworden. “Je krijgt een lijst met bijzondere dingen die je kunt ondernemen.” Denk dan niet aan een simpele snorkelexcursie: “Je kan bijvoorbeeld kiezen voor een superluxe privébioscoop op het strand, dat wordt dan speciaal voor jouw gezin klaargezet met loungekussens. Of ’s avonds eten in een kruidentuin met een privé kok die uitlegt welke kruiden waar groeien, en wat er op je bord ligt. Je hoort er tegenwoordig niet meer bij als je geen hele unieke experiences op je menukaart hebt staan.” Het prijskaartje dat daaraan hangt, maakt dan weinig uit. “Als het maar origineel en ‘desirable’ is.”

Een palmboom in het zicht
In het interview met Reisbizz is er ook aandacht voor de meest opmerkelijke verzoeken van klanten in de high-end business. “Heb je even?”, beginnen de dames hun verhaal. "Zo was er ooit een klant op de Malediven die zich afvroeg of de palmboom die in zee stond niet kon worden weggehaald. 'Want die blokkeert het uitzicht… en in de advertentie stond toch duidelijk seaview'.” Samantha vertelt over de zogenaamde ‘kerstboom-familie’. “Als de agent ons belt en zegt dat ‘de kerstboom’ weer op reis wil, weten wij genoeg."

Wil je meer lezen over het bijzondere werk van Collections?  Lees dan het hele artikel in de nieuwste uitgave van Reisbizz Magazine.