Met het kerstdiner achter de kiezen, is het aftellen naar 2025 echt begonnen. We blikken met Mariëlle Henzen, Managing Director bij TravelTeam Oss, nog even terug op het afgelopen jaar. “Het was een geweldig boekjaar waarin we talloze mensen blij hebben gemaakt met de meest unieke reizen.”
“Zakelijk gezien”, gaat Mariëlle verder, “was dit het meest succesvolle boekjaar tot nu toe, wat een geweldig hoogtepunt vormt.” Een ander prachtig moment was de personeelsreis naar Zakynthos waar collega Vivian haar vijftigste verjaardag vierde. “Het was bijzonder om samen met mijn fijne team zo’n leuke reis te maken!”
Wat Mariëlle is opgevallen afgelopen jaar, is dat klanten duidelijk de voorkeur geven aan reizen van een hogere kwaliteit. “Dit kan zich uiten in een uniekere of luxere accommodatie, maar ook in de manier van reizen. Bijvoorbeeld samen met je gezin een bijzondere trip maken die helemaal is afgestemd op de wensen van iedereen, of met grootouders op reis gaan ter gelegenheid van een huwelijksjubileum in plaats van een groot feest. Mensen willen meer beleven en mooie herinneringen creëren.” Qua bestemmingen die Mariëlle en haar collega’s hebben geboekt, bestaat de top 5 uit: Zuid-Afrika, Spanje, Verenigde Staten, Tanzania en de Canarische Eilanden.
Tekst gaat verder onder de foto's.
Tot rust komen
Vragend naar de lessen die ze dit jaar geleerd heeft, zegt Mariëlle direct: “dat ik wéér niet de tijd heb genomen om een week volledig van werk weg te zijn om eens rustig na te denken hoe ik mijn bedrijf nog verder kan uitbouwen of kan laten groeien. Blijven zitten in een rijdende trein staat je in de weg om verbeteringen aan die trein door te voeren. Hoogtijd dus om er even een weekje uit te stappen.” Deze les zet ze gelijk om in acties: “ik ga in januari eindelijk een week naar de Malediven om helemaal tot rust te komen. Deze vrijheid geeft mijn geest de ruimte om nieuwe ideeën te ontwikkelen. Dit kan gaan over nóg effectiever werken, maar zeker ook over het uitbreiden van mijn zakelijke activiteiten op het gebied van groepsreizen.”
Trends
Voor 2025 voorspelt Mariëlle een verdere groei van de trend waarin mensen veel geld besteden aan hun vakantie. Qua bestemmingen voorziet ze een stijging in de interesse voor Azië. “Met de uitzendingen van ‘Wie is de Mol?’ vanuit Cambodja, die op 4 januari start, zal de vraag naar vakanties naar het land ongetwijfeld doen toenemen.”
Op het gebied van productontwikkeling denkt Mariëlle dat het gebruik van SAF, duurzaam vliegtuigbrandstof, steeds vaker wordt toegepast. “Dit is een positieve ontwikkeling, en ik denk dat we hier als sector nog te weinig aandacht aan besteden in onze communicatie. Soms worden we in de media neergezet als een industrie die vergelijkbaar is met de tabakssector, maar dat is natuurlijk echt niet te vergelijken”, sluit ze af.