21 november 2024
Thumbnail voor Marion Niessen gaat voor de finishing touch: Klanten in de watten leggen is mijn speerpunt

Marion Niessen gaat voor de finishing touch: Klanten in de watten leggen is mijn speerpunt

VOORTHUIZEN - Marion Niessen - Nauta, ZRA bij The Travel Company, zit maar liefst dertig jaar in het vak. Als jong meisje genoot ze al intens van de reizen met haar ouders en broer. “Ik was toen degene die áltijd de wegenkaart op haar schoot had liggen.” Voor de nieuwe Reisbizz Magazine gingen wij thuis op bezoek bij Marion.

Niet onverwacht kiest Marion voor Ecole International Tunon in Arnhem. Na haar opleiding start ze direct bij reisbureau Van der Woerd, waar haar moeder altijd al de gezinsvakanties boekte. Al snel krijgt ze het vertrouwen en mag ze als officemanager een tweede, nieuwe locatie in het naastgelegen Voorthuizen gaan runnen. Beide reisbureaus sluiten later aan bij Globe. “Het waren mooie jaren. In 2013 ging Oad failliet. Ik vond het vreselijk, écht een shock. Ik weet nog precies waar ik was op dat moment. Vooral naar je klanten toe vond ik het heftig. We hebben toen alle boekingen moeten onderbrengen bij een andere partij. Zo’n grote reus als Oad, ik kón het gewoon niet geloven”, spreekt ze uit.

Marion besluit vervolgens een half jaar even niets te doen, want ze vindt zichzelf niet zo passen bij D-Reizen, de overnemende partij. “Ik wilde me dus rustig bezinnen op de toekomst, stond zelfs open voor totaal iets anders. Al heel snel kwamen vroegere klanten van het reisbureau naar me toe, want ze wilden op reis. En steeds vaker kreeg ik deze vraag opnieuw. Vervolgens heb ik toen voor mij onbekende reisagenten van The Travel Company gebeld om hun ervaringen als ZRA aan te horen. Ik wist het direct: deze club voelt heel goed. Dat kleinschalige trok me erg aan, je bent er geen nummer.”

Ontzorgen
Waarom boeken al die mensen zo graag bij Marion en waarin maakt zij het verschil? “Ik vind het moeilijk om te omschrijven wat nu precies mijn onderscheidend vermogen is. Maar ik denk dat het bij mij vooral in die persoonlijke aandacht zit: klanten in de watten leggen is mijn speerpunt. Altijd willen blijven gaan voor die finishing touch. Dus het volledig ontzorgen van de klant, zodat zij er geen omkijken naar hebben. Iets extra’s regelen en dus ook helpen als bijvoorbeeld koffers kwijt zijn. Laatst was een koffer zoek mét natuurlijk de favoriete knuffel van de kleuter. Dan ga ik dit direct regelen. Eén dag later is de koffer alsnog afgeleverd bij de klant op het vakantieadres. Als ik dan een persoonlijk appje krijg inclusief foto van de kleuter met knuffel en alles weer goed is, vind ik dat ontzettend fijn.”

Wil je meer weten over Marion, waar voor haar uitdagingen liggen en wat zij vindt van het samengaan van The Travel Company en The Travel Club? Lees dan het hele interview in de nieuwste uitgave van Reisbizz Magazine.