18 mei 2024
Thumbnail voor Mathijs Bos het nieuwe gezicht van Silverjet Vakanties: ‘De retail is onmisbaar voor ons’

Mathijs Bos het nieuwe gezicht van Silverjet Vakanties: ‘De retail is onmisbaar voor ons’

APELDOORN - Jong, ambitieus, welbespraakt én vriendelijk. Dit typeert nieuwkomer in de reiswereld Mathijs Bos (25) in een notendop. Sinds een paar maanden is hij marketingmanager bij Silverjet Vakanties. Daarvoor werkte hij even als productmanager (cruises) bij ditzelfde Apeldoornse bedrijf. Reisbizz Magazine ging langs bij Silverjet Vakanties om kennis te maken met Mathijs.


Mathijs is voorlopig niet van plan de solide organisatie van Rob Bremer te verlaten. Voor zijn afstudeeropdracht in het laatste jaar aan de IVA Business School kwam Mathijs via via terecht bij Silverjet. “Ik kende dit bedrijf helemaal niet, zelfs nog nooit van gehoord”, zegt hij in alle eerlijkheid. Die zes maanden van afstuderen en onderzoek bevielen van beide kanten erg goed. Zó goed dat Silverjet Mathijs graag aan boord wilde houden voor een boeiende traineeship. Covid-19 gooide roet in het eten en helaas scheidden - noodgedwongen - toen voor even de wegen van Mathijs en Silverjet. Er werd afscheid genomen van collega’s.

Als zoon van een ondernemer was stilzitten echter geen optie. Mathijs stapte slim in het gat in de markt om desinfectiemiddelen te maken voor die zuilen - die waar je je karretje én handen tegelijkertijd instak - in de supermarkten. En toen? “Het was best leuk voor even hoor, maar ik voelde al snel een grote drang om terug te gaan naar de reiswereld, naar Silverjet.” In april 2021 startte hij als productmanager en vanaf januari 2022 staat er marketingmanager op het visitekaartje van Mathijs.     

Retail onmisbaar
Binnen zijn nieuwe rol wil Mathijs zich vooral focussen op marketing en retail. “Kijk, ik ben nieuw in de business. Ik heb mezelf dan ook als doel gesteld om binnen één jaar persoonlijke relaties op te bouwen, want ik wil graag zoveel mogelijk reisagenten leren kennen. Als het nieuwe gezicht van Silverjet moet je je wel laten zien.” Mathijs kijkt dan ook erg uit naar het organiseren van hun eigen events en salesruns. “Dat is een belangrijk en tevens leuk deel van mijn werk als marketingmanager. Eind van deze zomer hoop ik de eerste salesruns te houden.”

De retail is duidelijk onmisbaar voor Silverjet. Daar wordt de grootste omzet behaald, maar liefst 55 procent. “Neem de ZRA’s, die zijn van enorm grote waarde voor ons. Zij zijn ons ‘uithangbord’, zij dragen precies uit waar wij voor staan met onze pakketreizen.”

Lees het hele interview met Mathijs in het laatste Reisbizz Magazine.