14 april 2024
Thumbnail voor Natasja & Natasja over de oplopende wachttijden: Begrip voor elkaar is even ver te zoeken

Natasja & Natasja over de oplopende wachttijden: Begrip voor elkaar is even ver te zoeken

SCHIPHOL - De reisbranche kampt nog steeds met personeelstekorten en dat leidt tot lange wachttijden bij verschillende touroperators. Soms staan reisagenten uren in de wacht. In de column Natasja & Natasja snijdt Reisbizz Magazine hoofdredacteur Natasja Hoogstede dit onderwerp aan bij Travel Trend-directeur Natasja Eshuis.


“Afgelopen week las ik een blog over de oplopende wachttijden bij touroperators. De reacties hierop, van voornamelijk reisagenten, logen er niet om”, opent Natasja Hoogstede de brief. “Ruim 1,5 uur in de wacht hangen en vervolgens uit de wachtrij worden gegooid zorgt voor frustratie. Daar kan ik me levendig iets bij voorstellen. Hun werkdagen zijn al druk genoeg dus als je dan die mooie boeking rond kunt maken wil je ook fatsoenlijk worden geholpen.

Dus wordt er flink gemopperd onder de post op Facebook en is het begrip voor elkaar even ver te zoeken. Hoe lang kun je het excuus van het personeelstekort nog aanvoeren als reden voor de lange wachttijden?

Nu is het wel zo dat de reisbranche niet de enige branche is die bekend is met deze problematiek. Ik wacht zelf al meer dan zes weken op een antwoord van een bedrijf binnen de financiële sector. Enig begrip kan ik nog opbrengen voor de vertraging, maar dat hangt wel samen met de manier waarop ik aan de telefoon word aangesproken. Ook daar dus kommer en kwel.

Verder leeft de gedachte binnen de retail dat de direct boekende klant sneller contact heeft met een touroperator dan de boekende reisagent. Dat is geen goede ontwikkeling en kan een gevoel binnen de retail geven dat ze niet serieus wordt genomen.

Ik ben benieuwd hoe dit alles aan de andere kant van de lijn wordt ervaren, wil je daar iets over kwijt? Misschien verzacht het enigszins de pijn en komt dit de samenwerking ten goede?”

Wil jij de reactie van Natasja Eshuis lezen? Ga dan snel naar de nieuwste uitgave van Reisbizz Magazine en lees de hele column.