23 november 2024
Thumbnail voor Prijsvechter easyJet schrapt vooral vluchten op drukke routes

Prijsvechter easyJet schrapt vooral vluchten op drukke routes

SCHIPHOL - Prijsvechter easyJet komt tegemoet aan de oproep van Schiphol om het aantal passagiers terug te brengen om de drukte aan te kunnen. De Britse maatschappij zegt tussen 21 september en 30 oktober "een aantal" vluchten te annuleren vanwege de extra capaciteitslimiet. Het gaat dan vooral om vluchten op routes waar easyJet meermaals per dag op vliegt. Daarmee wil het bedrijf vakantievluchten beschermen.

Het bedrijf doet zijn best om gedupeerde reizigers binnen 24 uur na hun oorspronkelijke vertrektijd om te boeken naar alternatieve vluchten. Klanten van wie de vlucht is geannuleerd worden zo snel mogelijk geïnformeerd om de impact op hun plannen te beperken. Zij krijgen of hun geld terug of een voucher. Ook kunnen zij gratis omboeken.

Vanwege de drukte en personeelskrapte stelde Schiphol maatschappijen vorige week de vraag om het aantal dagelijks vertrekkende passagiers tot minstens eind oktober met gemiddeld 18 procent omlaag te brengen. Dat bleek nodig omdat er minder beveiligers beschikbaar zijn dan gepland.

Als compensatie betaalt Schiphol alle luchtvaartmaatschappijen 350 euro per passagier van wie zijn of haar vlucht geannuleerd is door de ingevoerde beperkingen.