NIEUWEGEIN - Afgelopen donderdag kwamen bijna 600 TUI reisadviseurs samen in de evenementenlocatie de Woonindustrie in Nieuwegein. In een feestelijke en inspirerende bijeenkomst luidden zij het nieuwe boekjaar in. Jaarlijks organiseert TUI een kick-off event voor alle medewerkers van de reisbureaus met wisselende thema's, dit jaar stond 'Tech & Talent' centraal.
Gedurende de dag werden de reisagenten op een interactieve manier meegenomen in de uitdagingen en kansen van de moderne wereld: "Kan Tech zonder Talent, en hoe kan Talent de mogelijkheden van Tech omarmen?" Suzanne Goossen, Head of Retail bij TUI, benadrukte het belang van deze jaarlijkse bijeenkomst: "Elk jaar brengen we onze reisadviseurs samen. Wij hechten er veel belang aan om onderling nauwe banden te onderhouden en in contact te blijven. Het kick-off event biedt niet alleen de gelegenheid om te netwerken, maar ook om inspiratie op te doen en op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen binnen de retailsector. In de hedendaagse wereld is het thema ‘Tech’ van cruciaal belang, maar ‘Talent’ blijft de onderscheidende factor voor onze reisbureaus."
Een robot verwelkomde de deelnemers en reikte hen een keycard uit met QR code naar het programma. Zelfs met kleine details werd het thema van de bijeenkomst tot leven gebracht. Ook de plenaire sessies waren interactief; met lichtbandjes konden de aanwezigen hun stem uitbrengen. En die lichtbandjes speelden ook een sfeervolle rol tijdens de feestavond.
Diverse partners ondersteunden het event en waren zelf ook aanwezig: Het Grieks Verkeersbureau, Grecotel, Blue Lagoon Group en TUI Experiences. Dit bood hen de mogelijkheid om te netwerken met de reisadviseurs over nieuwe bestemmingen, noviteiten en experiences. Met een spelelement, een heuse ‘battle’, tussen Tech & Talent leerden de reisadviseurs op een interactieve manier de Griekse bestemmingen kennen. Peter Efde, Retail Manager Operational, gaf aan: "Samen met het Grieks Verkeersbureau heb ik de battle tussen Tech & Talent geleid. Aan de ene kant van het podium mocht het Tech-team de antwoorden opzoeken met behulp van Chat GPT, terwijl het Talent-team aan de andere kant van het podium de antwoorden zelf mocht geven met hulp van het publiek. Op deze interactieve manier betrekken we elke deelnemer en ontstond er een competitieve maar hele levendige sfeer."
Suzanne Goossen kijkt dan ook met veel plezier terug naar deze dag: ‘’Het persoonlijke aspect is en blijft belangrijk in de reisbranche. We geloven dan ook sterk in de kracht van fysieke retail. Het blijft een people business en daarom investeren we graag in onze collega’s. De komende jaren is het belangrijk dat we de technologie op de juiste manier gaan inzetten met nieuwe innovaties binnen de retail. We geloven er namelijk in dat juist technologie ervoor zorgt dat we als mens nog beter kunnen handelen.’’