26 juli 2024
Thumbnail voor SGR lanceert Partnermarketing project en wil vertrouwen wekken met certificaat

SGR lanceert Partnermarketing project en wil vertrouwen wekken met certificaat

ROTTERDAM - De Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) heeft een maand geleden het Partnermarketing project weer opgepakt. Een belangrijk onderdeel van dit project is het SGR-certificaat dat bewijst dat een reisonderneming is aangesloten bij de organisatie. Volgens de SGR blijkt dat het certificaat vertrouwen opwekt bij de consument en het de boekingsconversie vergroot.


Elke SGR-deelnemer die voldoet aan de SGR-voorwaarden ontvangt een unieke link naar het SGR-certificaat. Deze kan toegevoegd worden aan bijvoorbeeld de website van de deelnemer. SGR wil met de komst van de certificaten vertrouwen en merkkennis vergroten in de reisbranche. De organisatie heeft de afgelopen maand al meer dan honderd certificaten uitgereikt aan reisorganisaties die voldoen aan de voorwaarden van het gebruik van het SGR-beeldmerk.

“Vanwege de effecten van de pandemie heeft dit een extra lading gekregen. De reisbranche heeft het zwaar gehad en consumenten letten meer op zekerheden. Het SGR-logo zorgt voor vertrouwen en zekerheid”, vertelt Erik Jan Reuver, directeur SGR en het Calamiteitenfonds Reizen.