11 oktober 2024
Thumbnail voor Travel Store-eigenaar Frank Visch: ‘Aandacht maakt het verschil’

Travel Store-eigenaar Frank Visch: ‘Aandacht maakt het verschil’

Het is niet elke dag dat je naar een kerk moet zoeken als je een interview hebt in een reisbureau. Toch is dat precies wat we op een maandagmiddag aan het doen zijn. We zijn op zoek naar Travel Store Dordrecht. Op de planning staat een interview met de CEO en eigenaar van Travel Store: Frank Visch.


In gesprek met Frank valt meteen de gedrevenheid van de ondernemer op, hij vertelt eerlijk en open over zijn bedrijf en de reisbranche. “We hebben dit jaar heel veel Europa-reizen geboekt, maar te weinig verre reizen. Normaal nemen verre reizen en cruises de helft van onze omzet voor hun rekening. Dit jaar is dat anders: mensen boeken in november en december hun verre reis voor het jaar daarop. Afgelopen jaar zaten we in november en december nog met de torenhoge energieprijzen en het prijsplafond, de onzekerheid in Oekraïne én inflatie. Mensen stelden het boeken van een verre reis dus uit. We zagen wel dat de gemiddelde reissom binnen Europa enorm omhoog ging. Wat we wel erg veel hebben geboekt, zijn cruises met vertrek vanaf Nederland. Met name bij rederij Holland America Line. Dan kunnen reizigers opstappen in Amsterdam of Rotterdam en cruisen naar Scandinavië.”

Wat verder opvalt aan Frank is de manier waarop hij zijn bedrijf runt. Hij legt veel nadruk op innovatie: “Daarvoor kijk ik graag buiten onze branche. Dat vind ik leuk: dingen die buiten de branche goed werken, om die naar binnen te halen. Onze branche is niet zo innovatief, verandering is echt moeilijk. Het is heel ouderwets”. Om toch te innoveren kijkt Frank onder meer naar de autobranche. “Daar zie je ineens veel deelauto’s en private leasecontracten. Dat zijn innovatieve constructies en dat vind ik echt interessant.” Zouden zulke constructies ook in de reiswereld toegepast kunnen worden? “Ik kijk wel naar nieuwe abonnementsvormen. Ik wil namelijk niet afhankelijk zijn van commissie. Wij zijn meer waard dan dat. Gewoon een uurtarief hanteren voor goed advies, dat is volgens mij helemaal geen gek idee."

Het hele interview met Frank lezen? Je vindt het in het nieuwste Reisbizz Magazine!