28 juni 2024
Thumbnail voor TUI start met campagne Zomerlezen: ‘Lezen maakt je vakantie een stuk leuker’

TUI start met campagne Zomerlezen: ‘Lezen maakt je vakantie een stuk leuker’

Met de campagne ‘Zomerlezen’ die woensdag van start is gegaan willen TUI en de Stichting CPNB (Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek) reizigers een zetje geven om voor de vakantie een mooi boek in de koffer mee te nemen. “Want, zo blijkt uit onderzoek, lezen maakt je vakantie nog leuker”, aldus TUI. Er wordt om die reden een boek van thriller-auteur Suzanne Vermeer cadeau gedaan.

Het cadeau dat speciaal is geschreven voor ‘Zomerlezen’, is Flamingo Beach van Suzanne Vermeer. De thriller speelt zich af op de populaire vakantiebestemming Curaçao waar de droomvakantie van Tara en haar man Amir een vreselijke wending krijgt als ze net buiten hun chalet een dode vrouw vinden.

Wie van 20 juni t/m 30 juni in de boekhandel minimaal 15 euro aan boeken besteedt, krijgt het Zomerlezengeschenk cadeau. Arjan Kers, Managing Director TUI Nederland en België, ontving woensdag 19 juni het eerste exemplaar van van Flamingo Beach uit handen van Steven Maat, uitgever van de Suzanne Vermeer boeken bij AW Bruna. Wie Suzanne Vermeer zelf is, is nog steeds een raadsel.

Ga je ook echt op vakantie naar Curaçao? Dan kun je één van de TUI shops een Flamingo Beach ansichtkaart komen halen. Met de kaart kun je op roadtrip langs alle mooie plekken die in het boek voorkomen. Tijdens de campagneperiode zijn er ook twee winacties. In het zomerlezengeschenk zit een TUI boekenlegger met QR-code waarmee lezers kans maken op een reischeque voor een lastminute naar de zon. En als mensen op social media een foto van een mooi leesmoment delen, maken ze kans op een reischeque en een boekenpakket.

TUI en de CPNB deden onderzoek onder klanten van de reisorganisatie naar hun leesgedrag op vakantie. Daaruit blijkt dat vakantielezers hun vakantie een hoger cijfer geven dan mensen die niet lezen op vakantie. "Ze ervaren vaker een relaxte sfeer met minder stress of onenigheid én geven een hogere score voor de mate waarin ze uitgerust thuiskomen. Vakantiegangers lezen graag waargebeurde verhalen of literaire romans, maar het allerliefst bibberen ze op het strandbedje met een spannend boek", aldus TUI.