10 mei 2024
Thumbnail voor TUI zet volgende stap op weg naar een duurzamere reiswereld met Fair Friday

TUI zet volgende stap op weg naar een duurzamere reiswereld met Fair Friday

RIJSWIJK - TUI Nederland doopt Black Friday dit jaar om tot Fair Friday om hun Fair Travel initiatief extra in het zonnetje te zetten. Deze pakketreis werd in maart van dit jaar gelanceerd om reizigers de optie te geven bij te dragen aan een duurzamere vakantie, samen met TUI. Al 100.000 reizigers hebben bewust gekozen voor een eerlijkere vakantie.


Door voor Fair Travel te kiezen, dragen vakantiegangers bij aan de ontwikkeling van de lokale gemeenschap en economie en verblijven ze in een accommodatie met een eco-label. Ook wordt er geïnvesteerd in de verduurzaming van mobiliteit. TUI hoopt de komende jaren het aantal reizigers dat hiervoor kiest verder te groeien door het product in meer landen aan te bieden en het productaanbod verder uit te breiden.

‘Better Holidays, Better World’
Het Fair Travel initiatief maakt deel uit van de ‘Better Holidays, Better World’ strategie, een duurzaamheidstrategie waarmee de reisorganisatie de afgelopen jaren flinke stappen mee heeft gezet. Sinds 2015 verbleven meer dan 3 miljoen reizigers in een duurzame accommodatie. Daarnaast werd er 60 procent minder papier gebruikt, daalde het energieverbruik in de kantoren en winkels en nam de CO₂- uitstoot bij TUI Fly met 1,7 procent af. Deze resultaten hebben ervoor gezorgd dat TUI Nederland en België samen ruim 1,7 miljoen euro bij konden dragen aan de TUI Care Foundation.

Fair Friday
Juist op Black Friday, een dag van stuntprijzen en kortingen, kiest TUI Nederland ervoor om consumenten een duurzame optie te bieden. De hele Fair Friday week geeft TUI namelijk extra voordeel op duurzamere vakanties. “Dat in een jaar waarin reizen niet vanzelfsprekend is, toch al ruim 100.000 mensen een Fair Travel reis boekten, is een fantastisch resultaat. Hieruit blijkt dat niet alleen wij maar ook onze klanten zich ervan bewust zijn dat we met elkaar iets zuiniger moeten zijn op de wereld en dus ook iets bewuster op vakantie moeten gaan. Ik hoop dat we met deze Fair Friday-actie nog meer mensen inspireren een Fair Travel reis te boeken,” aldus Arjan Kers, General Manager TUI Nederland.