RIJSWIJK – TUI Care Foundation heeft op de World Travel Market (WTM), een internationaal event voor de reisbranche in Londen, twee prijzen in ontvangst mogen nemen. De awards hebben ze gewonnen als blijk van waardering voor hun inspanningen op het gebied van milieubehoud en het ondersteunen van de lokale gemeenschap op vakantiebestemmingen.
TUI Care Foundation heeft een gouden award in de categorie 'Destinations Building Back Better Post-COVID' en een zilveren award in de categorie 'Reducing Plastic Waste in the Environment' gewonnen.
Gouden award
De onafhankelijke stichting van TUI Group kreeg de gouden award toegewezen voor de ondersteuning aan kleine toeristische bedrijven in Afrika en Latijns-Amerika tijdens de coronapandemie. Zo gaven ze in samenwerking met de Berlijnse NOG 565 verschillende bedrijven financiële steun, trainingen en begeleiding.
Zilveren award
De stichting kreeg de zilveren award toegekend voor het project ‘Keep our Sand and See plastic free’ op Cyprus. Dit project maakt deel uit van het 'Destination Zero Waste Programma' van TUI Care Foundation en wordt uitgevoerd in samenwerking met het Cyprus Sustainable Tourism Initiative (CSTI) en de Travel Foundation. Het doel van het project is om de hoeveelheid afval te verminderen en nieuwe manieren te vinden voor recycling. Zo zijn er plasticvrije stranden aangelegd en komt er een samenwerking met lokale bedrijven op het eiland om het verminderen van plasticgebruik te stimuleren.
Positieve bijdrage toerisme
Thomas Ellerbeck, voorzitter Raad van Bestuur van de TUI Care Foundation nam de awards in ontvangst: “Wij zijn zeer vereerd dat deze twee initiatieven beloond zijn met een award. Beide projecten laten zien dat toerisme positief kan bijdragen aan zowel het milieu als de lokale gemeenschap op vakantiebestemmingen. Samen met onze partners zullen we ons dan ook blijven inzetten om de positieve impact wereldwijd te blijven stimuleren.