10 mei 2024
Thumbnail voor Ytje den Otter van TUI: Trots op opening TUI-reisbureau ‘s-Gravenzande

Ytje den Otter van TUI: Trots op opening TUI-reisbureau ‘s-Gravenzande

RIJSWIJK - Op 7 december opende TUI de deuren van de nieuwe reiswinkel in het centrum van ‘s - Gravenzande. Hiermee laat de reisorganisatie zien dat het ondanks de coronacrisis volop vertrouwen houdt in de retailtak. Ytje den Otter, Regio Retail Manager van TUI, sprak exclusief met Reisbizz.nl over de opening van de winkel in haar regio.


Het moet toch bijzonder voelen om in de huidige tijd een reisbureau te mogen openen?
“Dat is het ook. We zouden het zo graag op een feestelijke manier willen vieren maar daar is het nu niet het juiste moment voor. Ik zou het wel van de daken willen schreeuwen hoe blij we zijn met het resultaat.”
Het pand dat in het hart van het nieuwe winkelcentrum van ‘s-Gravenzande ligt, heeft precies de uitstraling die TUI voor ogen heeft. “Wij kunnen onze formule er goed in kwijt. Met het hoge plafond en de visuals die mooi naar voren komen klopt het helemaal qua sfeer”, vervolgt Ytje.

Waarom heeft TUI gekozen om juist in ’s-Gravenzande een reisbureau te openen?
“De winkel die we zes jaar geleden in Naaldwijk openden doet het erg goed en vervult inmiddels een regionale functie in het Westland. Met het wegvallen van andere reisbureaus is dat alleen maar meer geworden. TUI Naaldwijk begon dan ook uit z’n voegen te groeien. Door een TUI winkel in ’s-Gravenzande te openen, komt er een betere balans tussen de verschillende winkels in de regio én kunnen we klanten in en rond ’s-Gravenzande nog beter bedienen.”
De Regional Retail Manager heeft in haar regio nog zes winkels onder haar hoede; in Leidschendam, Rijswijk, Delft, Naaldwijk en twee winkels in Den Haag.

Medewerker Ingrid op het nieuwe kantoor in 's-Gravenzande.

Hoe zijn jullie ontvangen in ’s-Gravenzande?
“Heel warm! Wij krijgen veel positieve reacties van klanten maar ook van de collega-ondernemers om ons heen. Er werkt een team met twee vaste medewerkers met herkenbare gezichten voor onze klanten. Daardoor stappen klanten makkelijk bij ons naar binnen. Een derde medewerker werkt flexibel tussen de verschillende reiswinkels in de regio. We willen ons team nog verder uitbreiden, nieuwe medewerkers zijn van harte welkom."

De boekingen vallen op het moment tegen vanwege de huidige corona situatie, hoe ervaren jullie dat?
“Ja dat is bij TUI ook voelbaar. De klant maakt een pas op de plaats en blijft langer in de oriënterende fase hangen. Daarentegen worden er wel offertes opgevraagd en worden de reizen naar de Antillen volop geboekt. Onze medewerkers op het reisbureau loggen ook in bij het Customer Services Center en beantwoorden vragen van klanten die op TUI.nl geboekt hebben.

Verder ontvangen de winkels regelmatig klanten aan de balie die met vragen zitten. We merken dat mensen in deze onzekere tijden behoefte hebben aan persoonlijk contact en advies. Het is fijn dat er dan een reisbureau in de buurt is waar ze terecht kunnen met al hun vragen. Met de opening van deze reiswinkel geven we een positief signaal af. TUI wil de retail alleen maar sterker maken in de toekomst met het openen van nog meer winkels.”