PALMA DE MALLORCA - RIU Hotels & Resort presenteert het vernieuwde RIU Class loyaliteitsprogramma dat naar eigen zeggen transparanter en flexibeler is. Hierdoor zou het gebruik van het programma voor leden verbeterd worden en de loyaliteit beter worden beloond.
Sinds de oprichting in 1997 zijn er volgens de hotelketen elk jaar wereldwijd duizenden nieuwe leden bijgekomen. “We willen onze leden een transparant programma bieden met gemakkelijk gebruik en beheer, met als doel uitstekende ervaringen te bieden aan onze community van momenteel bijna 5 miljoen leden en groeiende”, vertelt Marta Ferrer, directeur van RIU Class.
Het loyaliteitssysteem biedt de mogelijkheid om punten voor een verblijf te verstrekken aan leden van RIU Class, ongeacht via welk kanaal is gereserveerd. Hiermee wordt de loyaliteit aan RIU beloond. “Met het nieuwe programma wordt het verzamelen en inwisselen van punten nog eenvoudiger voor RIU Class leden in de categorieën Classic, Gold en Diamond. Leden verzamelen nu punten die ze desgewenst vanaf het eerste punt zonder minimumvereiste kunnen inwisselen. Ook zijn de punten meer waard”, legt Ferrer uit.
Nieuwe voordelen zijn volgens de keten onder andere toegang tot de exclusieve Elite Club en een ‘room upgrade’ tijdens het verblijf, afhankelijk van beschikbaarheid voor RIU Class Gold leden en gegarandeerd voor RIU Class Diamond.