HEEMSTEDE - TravelXL en The Travel Club hebben besloten om hun krachten te bundelen en zijn samen een strategische samenwerking aangegaan. De samenwerking is tot stand gekomen nadat een grote meerderheid van de certificaat/aandeelhouders van TravelXL BV tijdens de Algemene Vergadering afgelopen maart instemde met een overeenkomst.
De directie bij TravelXL wordt gevoerd door Ferry Oostmeijer, Patrick Beuk en Peter van Limburg. Bij The Travel Club staan Don Kaspers en Martine de Knoop aan de leiding. De samenwerking brengt voor beide partijen nieuwe mogelijkheden met zich mee. Zo geeft het mogelijkheden tot het optimaliseren van contactafspraken met reisleveranciers en biedt het kansen tot een nadere samenwerking op het gebied van efficiënt inkopen van marketing, ICT, etc.
The Travel Club biedt de aandeelhouders van TravelXL een pakket aan faciliteiten, systemen en know how aan waar ze gebruik van kunnen maken. Dit alles met behoud van hun eigen identiteit. De directie van TravelXL benadrukt dan ook dat er in feite voor haar certificaat/aandeelhouders niet veel zal veranderen; TravelXL gaat als zelfstandige BV en merk richting de klant blijven bestaan.
Strategische wens
Beide reisbedrijven hebben al een tijd geleden de strategische wens geformuleerd om sterker te staan als retail partij binnen de reisbranche en daarmee de toekomstbestendigheid van de retail te verbeteren. De eerste gesprekken tussen beide partijen dateren al van twee jaar terug, waarbij snel duidelijk werd dat beide bedrijven hetzelfde voor ogen hadden m.b.t. de toekomst van beide bedrijven en de retail in het algemeen.
Vruchtbare samenwerking
De directie van TravelXL en The Travel Club hebben het volste vertrouwen in een vruchtbare samenwerking waar beiden hun voordeel mee kunnen doen. Martine Knoop, directeur van The Travel Club vertelt waarom deze samenwerking van belang is: "Met deze samenwerking verstevigen wij onze positie binnen de retail en weten wij het keten verder uit te breiden". De combinatie van fysieke kantoren, ZRA’s en de inzet van online, versterkt door eigen productaanbod maakt de combinatie sterk en toekomstbestendig.