24 november 2024
Thumbnail voor Icelandair: Touroperatortarieven sterk verkoopargument naar reisindustrie

Icelandair: Touroperatortarieven sterk verkoopargument naar reisindustrie

SCHIPHOL - Het Icelandair team in Nederland legt de lat hoog op serviceniveau en vindt een goede relatie met touroperators en reisagenten belangrijk. Reisbizz Magazine ging in gesprek met dé gezichten van Icelandair voor de Nederlandse markt, Marieke van der Weijden en Marcel van der Gaag. “Wij willen echt het verschil maken voor de reisagent en proberen daar ons product en service op aan te sluiten.”

Zowel Marieke als Marcel zijn blij dat er weer live contact mogelijk is met de voor Icelandair zo belangrijke partners. “Touroperators en reisagenten zijn onze grootste groep klanten. Die samenwerking met hen is voor ons heel belangrijk”, vertelt Marcel, die dagelijks het contact onderhoudt met de trade. “Wij zijn altijd bereid om mee te denken. Ik ben ook pas echt tevreden als ik binnen een dag een antwoord kan geven en alles heb kunnen oplossen. Niet alles lukt, maar als ik dan toch met een alternatief kan bijdragen aan een oplossing, heb ik een goede dag.”

De touroperatortarieven zijn volgens Marieke en Marcel een sterk verkooppunt van Icelandair. “Bij ons touroperatortarief is de ruimbagage inbegrepen en is de stoelreservering gratis”, gaat Marcel verder. “Aan boord zijn frisdranken, koffie en thee inbegrepen, maar zijn maaltijden tegen betalingen.” Deze kunnen tot 24 uur voor vertrek gereserveerd worden en geldt voor alle segmenten, dus ook voor de lange vluchten.

Stopover
Wat volgens Marieke ook leuk is om te vermelden, is dat binnen het touroperatortarief een stopover geboekt kan worden met een maximum verblijf van drie weken in IJsland. “Dan maak je IJsland het hoofdreisdoel voor je klant met een uitstapje naar bijvoorbeeld New York.” Verder wordt de bestemming IJsland vaak meegenomen bij het uitbrengen van een tender op de MICE-markt. “Groepen zijn zeer geliefd en interessant voor de reisagent. Bij ons is er geen sprake van een aanbetaling en bieden we de reisagent flexibiliteit. Bedrijven reizen graag naar IJsland vanwege de schone energie, dat is een interessante invalshoek. En al is het een dure bestemming, de werknemers onthouden vaak deze incentive reis goed omdat ze dit privé nog niet ervaren hebben.”

Lees veel persoonlijke tips van Marieke en Marcel over IJsland in het gehele gesprek in de laatste uitgave van Reisbizz Magazine.