SCHIPHOL - “Stel je voor”, schrijft Harri Theirlynck in zijn blog in de laatste uitgave van het Reisbizz Magazine. “Je hebt een nieuwe vriend en de eerste dag is veelbelovend. Het gezamenlijke dinertje knispert van knusheid en het wordt aangenaam laat. Rond middernacht zegt de nieuwe vriend: ‘Liefste, laten we herinneringen maken, en ze levend houden tot in de eeuwigheid.’ (Hij wil zoenen.)” Harri schrijft in zijn nieuwste blog over het maken van herinneringen.
Tja. Je vader en moeder hebben je weliswaar nooit specifiek voor dit type foute man gewaarschuwd, maar je voelt dat er iets niet klopt. Dit klinkt even anders dan ‘eerst een pilsje bij de Pieper en wat sterkers op het Plein’.
‘Herinneringen maken’ komt uit een ouder liedje van Jeroen van der Boom. In een liedje mag alles. Maar de uitdrukking “herinneringen maken” rukt de laatste jaren wel erg op in ons doorgetherapeutiseerde leven.
Ging je vroeger wandelen met je vader? Dat is nu: “Ik ga fijn herinneringen maken met mijn vader.” Met je zoontje naar de Efteling? Je zei: “We gaan eerst naar het Sprookjesbos, dan drie keer in de Python en daarna pannenkoeken eten." De moeder van nu zegt: “Ik ga dit weekend herinneringen maken met Morris." Arme Morris.
Erg grote broek
Je kon gewoon wachten op de eigentijdse touroperator die “lekker op vakantie gaan” uit zijn site schrapte, om zijn reizen per vliegtuig, spoor of schuit voortaan met “laten we samen herinneringen maken” aan te prijzen. Reisorganisatie Sunweb is met zijn volle doorgetherapeutiseerde achterste op de hashtag #creatingmemories gaan zitten: ‘Krejeeting memories’, It's a Sunweb holiday’ klinkt het op de site, in een soort Engels dat ze nergens spreken.
‘We provait piepul all the opportjoenities toe experiens warm, presjuss and joeniek moments to kriejeet bjoetifoel memories.’
Hallo!? Het gaat hier om een strandvakantie. Wordt hier de vakantie niet een erg grote broek aangetrokken?
Lees de hele blog van Harri in de nieuwste editie van Reisbizz Magazine.