SCHIPHOL - Transavia gaat reizigers opnieuw informeren over hun rechten bij geannuleerde vluchten. Dat meldt de Consumentenbond vrijdag na gesprekken met de luchtvaartmaatschappij. Transavia ontving eerder kritiek van de bond wegens “onvolledigheid” van de berichtgeving aan haar klanten.
Reizigers met een geannuleerde vlucht van Transavia zouden de afgelopen maanden vaak de keuze hebben gekregen tussen geld terug of een vlucht na de zomer. Maar volgens de Consumentenbond moet de luchtvaartmaatschappij meer opties bieden, zoals een andere vlucht tijdens de zomervakantie.
“Transavia liet in eerste instantie deze andere keuzes weg, waardoor klanten uit eigen zak duurdere vervangende vluchten boekten”, zegt Sandra Molenaar, directeur van de Consumentenbond, in een verklaring. De bond is daarop in gesprek gegaan met Transavia. “Dat waren constructieve gesprekken, maar gelukkig zag Transavia in dat ze onvolledig was en heeft ze toegezegd dit alles te herstellen.”
Transavia erkent in een reactie dat de eigen informatievoorziening “vollediger” had gekund. “Wij zagen dat zelf ook in en hebben dit verbeterd.”
Lees het hele artikel en een uitgebreidere reactie van Transavia op Luchtvaartnieuws.nl.