26 november 2024
Thumbnail voor Marlous de Boer: Bedankt Max!

Marlous de Boer: Bedankt Max!

Schoolreisje
Mooi om te zien; zoveel vrolijke mensen op de tribune, gevolgd door een geweldige afterparty. Max die met kramp in zijn rechterbeen uit zijn bolide stapte en zijn tranen de vrije loop liet na het verdiende resultaat. Mijn klanten in Abu Dhabi hebben volop genoten van de sfeer. Het voelde voor hen alsof ze op een bijzonder schoolreisje waren. Samen beleven, naast elkaar, op de beste plekken van het Yas Marina circuit. Misschien was het voor velen een ontlading van de afgelopen periode? Bedankt Max!

Glibberen in Rwanda
Tegelijkertijd glibberden mijn collega’s over steile modderpadden in het regenwoud van Rwanda. Urenlang lopen, klimmen en dan totaal uitgeput, maar dankbaar zijn met het behaalde resultaat. Want opeens stonden ze oog in oog met chimpansees en gorilla’s. Wat ik zag was dankbaarheid en enthousiasme tijdens de ontmoeting met primaten, midden in de natuur.

Chris Zeegers
Zou het zo zijn, dat je juist extra blij kunt zijn, nadat je zoveel moeite voor iets hebt moeten doen? Ik hoorde Chris Zeegers in zijn podcast vertellen dat de zware ontberingen onderweg naar de Stromboli vulkaan juist zorgden voor de ultieme beleving. Als je na uren hiken eindelijk bij de krater bent, waar zoveel oerkracht vanuit gaat. Waarbij wij als mens maar zo nietig zijn. Dan moet dat een ongekende ervaring zijn.

Weg van Nederland
Een parallel zou ik min of meer kunnen trekken met onze klanten die na lange tijd weer op reis gaan. Zij die het weer aandurven om een verre reis te maken. Er moeten veel formulieren ingevuld worden, QR codes moet men uploaden, verklaringen printen en PCR testen ondergaan. Reizen is niet meer vanzelfsprekend, je moet er echt wel wat voor doen.
Maar het resultaat is er dan ook naar; de vreugde, enthousiasme en dankbaarheid is nog groter dan voorheen.

Blijkbaar is het allemaal de moeite waard voor wat je er uiteindelijk voor terug krijgt. Meer dan ooit zijn wij reisagenten, deelgenoot van de beleving van klanten. Zij die gaan genieten in een andere omgeving, prachtige natuur en van een andere cultuur. Weg van Nederland, even tot rust komen om weer mooie nieuwe inzichten te krijgen.

De schouders er onder zetten
Dit fenomeen geldt voor de hele reisbranche, onze support gaat stukken verder dan „slechts” een reis samenstellen en deze inboeken. Er komt nu zoveel meer bij kijken. Dit hele proces vinden wij net zo spannend als onze klanten, totdat ze opgetogen op weg gaan naar Schiphol.

Wederom een feit dat ergens flink de schouders onder zetten, echt loont. Dit maakt ons allen sterker en kunnen we 2022 zeker weer aan. Met al haar nieuwe kansen en mogelijkheden.

De verwachtingen zijn goed, als je het maar ziet en vooral: als je het maar wilt!


 



Recente berichten