HALFWEG - De Amma awards zijn al meer dan 20 jaar dé mediaprijzen voor de beste campagnes, opvallendste concepten en grootste talenten. Gisteravond vond de uitreiking plaats tijdens de Awardshow in Sugarcity in Halfweg.
Met de campagne ‘Partij voor de Vakantie’ heeft TUI de gouden award in de wacht gesleept. TUI vroeg op een symbolische manier om aandacht tijdens de verkiezingen van maart om te stemmen op de Partij voor de Vakantie. De verschillende marketing- en communicatieteams gingen aan de slag met als resultaat een virtuele politieke partij, compleet met kieslijst en verkiezingscampagne. En die campagne bleek succesvol.
Bereik van meer dan 9 miljoen mensen
De Partij voor de Vakantie bereikte meer dan 9 miljoen mensen en verzamelde bijna 50.000 ‘stemmen’, goed voor een halve kamerzetel. Deze ludieke actie zorgde ervoor dat de Nederlandse reiziger weer vooruit kon kijken toen de welbekende stip aan de horizon hard nodig was.
Wij feliciteren TUI van harte met deze terecht verdiende award. Deze werd in ontvangst genomen door Copywriter Berend Ploeger en Sr. Digital Marketeer Social Media Chirstine van Hedel.