WILLEMSTAD - Om haar reizigers voor en tijdens de vakantie optimaal bij te kunnen staan, heeft reisorganisatie TUI op Curaçao het bestaande customer service center, voor alle vragen van gasten vóór vertrek, uitgebreid met zo’n dertig nieuwe collega’s. Daarnaast is een nieuw team van tien collega’s aangenomen die als ‘digitale reisleiders’ klaarstaan voor TUI gasten over de hele wereld.
De reisorganisatie heeft bewust gekozen om dit digitale team te vestigen op het eiland. Niet alleen omdat vanwege het tijdverschil vragen van Europese gasten makkelijk ook ’s avonds beantwoord kunnen worden, maar ook om een groep talentvolle Curaçaoënaars weer perspectief te bieden op werk en inkomen. Volgens Rick van der Pluijm, Head of Dutch Caribbean en Suriname, zijn er namelijk veel talenten op Curaçao die als gevolg van de pandemie werkeloos thuiszitten. “Wij hebben ons dan ook heel bewust gericht op de lokale arbeidsmarkt, en met succes. We hebben ons team uitgebreid met zo’n veertig toppers.”
De digitale reisleiders in het nieuwe team van TUI Curaçao hebben in de afgelopen periode een intensieve training gevolgd. “Voornamelijk online in verband met de pandemie, maar ook in een veilige setting op het TUI kantoor”, aldus de reisorganisatie. “Inmiddels hebben ze met de welbekende TUI smile al duizenden TUI gasten waar ook ter wereld bijgestaan.”
Met de veertig nieuwe collega’s werken er in totaal honderd medewerkers bij de reisorganisatie op Curaçao, verdeeld over het hoofdkantoor en de TUI winkels.