7 oktober 2024
Thumbnail voor Amadeus en Travel Counsellors willen boekingservaring verbeteren met nieuwe agentmodule

Amadeus en Travel Counsellors willen boekingservaring verbeteren met nieuwe agentmodule

SCHIPHOL - Amadeus staat op het punt een nieuwe ‘Agent Module’ toe te voegen aan haar boekingsplatform om deze gebruiksvriendelijker te maken voor reisagenten. De afgelopen periode heeft een succesvolle testfase plaatsgevonden met verschillende Nederlandse bedrijven, waaronder Travel Counsellors. De nieuwe agentmodule is klaar om uitgerold te worden in de Benelux om zo te voldoen aan de behoeften van Travel Counsellors’ netwerk in Nederland en België.


De nieuwe agentmodule biedt reisbureaus en ZRA’s in de Benelux toegang tot Nederlandse en Duitse touroperators in één boekingsflow plus volledige back-office-integratie met hun eigen applicaties en websites. In de toekomst worden ook Belgische touroperators toegevoegd.

De nieuwe tool biedt volgens Amadeus verbeterde en gepersonaliseerde zoekopties, betere vergelijkopties en daarnaast zouden de foto’s, beschrijvingen en reviews in de tool makkelijk in gebruik zijn. De tool is verder volledig aan te passen aan de commerciële en zakelijke doeleinden van de gebruiker.

Milka van Dam-Springer, General Manager van Travel Counsellors in Nederland en België, zegt erg trots te zijn dat Amadeus de nieuwe agentmodule met hen heeft willen testen en dat geluisterd is naar hun feedback om de tool verder te verbeteren voordat deze gelanceerd wordt. “Duidelijke informatie, scherpere inzichten, vrijheid van handmatige en tijdrovende taken en algehele verbeterde productiviteit zijn slechts enkele voordelen waar ons netwerk van Travel Counsellors zich op kan verheugen."

Kurt van der Biesen, Head of Sales & Account Management Travel Sellers bij Amadeus, zegt: “Door de inhoud van regionale touroperators beschikbaar en boekbaar te maken in één enkele boekingsflow, kunnen reisadviseurs tegemoetkomen aan de veranderende behoeften van klanten. Ik ben ervan overtuigd dat het de manier waarop reisorganisaties vakantiereizen in de Benelux verkopen zal vereenvoudigen en optimaliseren en dat het een positief effect zal hebben op de algehele ervaring van de reiziger."