Zakenreisorganisatie ATPI organiseert van maandag 22 tot en met donderdag 25 januari op het hoofdkantoor op Schiphol de zogenaamde NDC-challenge. Het evenement heeft als doel om business travel consultants van ATPI te informeren over, en stimuleren tot het inzetten van het NDC-boekingskanaal bij het boeken van vliegtickets.
Monique Verdonk, Contract Manager Supplier Relations bij ATPI, meldt in gesprek met Reismedia dat NDC niet meer weg te denken is als onderdeel van de dienstverlening. “Als we onze klanten het volledige pakket aan tarieven en producten willen bieden dan is NDC essentieel, omdat niet alle tarieven via de reguliere boekingssystemen beschikbaar zijn. Het NDC-kanaal kan zo helpen om besparing te realiseren voor onze klanten.”
Verdonk vult aan dat de Challenge, die wordt ondersteund door KLM en Amadeus, echt is bedoeld om medewerkers uitgebreid en actief kennis te laten maken met NDC en zo de adoptie van het kanaal te versimpelen.
Speciale tarieven
IATA-expert Huig van Beelen laat in een demonstratie de verschillende boekingsmogelijkheden en uitkomsten zien aan Reismedia. In het voorbeeld kost een KLM-ticket naar London Heathrow 211,00 euro in het reguliere boekingssysteem. Hetzelfde ticket kost in NDC slechts 169,00 euro omdat er van speciale tarieven gebruikt gemaakt kan worden.