21 november 2024
Thumbnail voor Brand USA tijdens de IPW: De VS blijft marktleider wat betreft lange-afstandsreizen

Brand USA tijdens de IPW: De VS blijft marktleider wat betreft lange-afstandsreizen

De IPW, de grootste toerismebeurs van de Verenigde Staten, vond vorige week plaats in Los Angeles met als hoofdsponsor Brand USA. Chris Thompson, president en CEO van Brand USA, gaf hier zijn laatste persconferentie na meer dan tien jaar dienst bij de nationale marketingorganisatie. “Er is een duidelijke heropleving van het reisenthousiasme en de VS blijft wereldmarktleider wat betreft lange-afstandsreizen”, aldus Thompson.

Vorig jaar verwelkomde het land bijna 67 miljoen bezoekers die 213 miljard dollar uitgaven aan reis- en toerisme-gerelateerde activiteiten in de VS. Dit laat een stijging van 28 procent ten opzichte van voorgaande jaren zien. “Het inkomende bezoek vanuit India heeft het bezoekniveau van 2019 al overtroffen en de volgende landen zullen dat in 2025 ook doen: Australië, Brazilië, Canada, Frankrijk, Duitsland, Italië en het Verenigd Koninkrijk.”

Uit recent onderzoek van Brand USA blijkt dat de Verenigde Staten onder internationale reizigers uit Brazilië, Canada, China, Japan en Mexico de topbestemming is. Opmerkelijk is de stijging van de intentie van Chinese bezoekers om de VS te bezoeken.

Wereldwijde evenementen
De VS verwacht tegen 2027 90 miljoen bezoekers te verwelkomen, die jaarlijks 279 miljard dollar zullen uitgeven. Brand USA wil consumenten op een nieuwe manier betrekken bij de wereldwijde evenementen die de komende 3-4 jaar in de Verenigde Staten plaatsvinden, zoals WorldPride in Washington DC, de 100e verjaardag van Route 66, de FIFA World Cup en de Olympische Zomerspelen van 2028 in Los Angeles. “De toewijding van Brand USA om internationale reizigers te verwelkomen in de Verenigde Staten is een belangrijke reden waarom de VS de meest inspirerende reisbestemming ter wereld blijft”, zei Thompson.

Aan het einde van de persconferentie verwelkomde Todd Davidson, voorzitter van de raad van bestuur van Brand USA en CEO van Travel Oregon, Fred Dixon, de nieuwe president en CEO van Brand USA. Dixon, die momenteel werkzaam is als CEO van New York City Tourism + Conventions, neemt op 15 juli 2024 de functie van Chris Thompson over.