LONDEN – EasyJet is een campagne gestart om ouders met een leeftijd van 45 jaar of ouder te werven voor de cabine. Uit een onderzoek van de luchtvaartmaatschappij blijkt dat 78 procent van de Britse ouders een nieuwe uitdaging wil aangaan wanneer de kinderen het huis uit zijn. Met dat inzicht heeft easyJet de campagne ‘Empty Nesters Take Flight’ opgezet.
De campagne is gelanceerd in de nationale week voor oudere werkers, die op 21 november is gestart en loopt tot en met 25 november. In de advertenties zijn echte easyJet-cabineleden te zien die onlangs zijn gestart bij de Britse luchtvaartmaatschappij. Het gaat hierbij om cabineleden die allemaal een leeftijd van boven de 45 jaar hebben.
Tekst gaat verder onder de foto.
Sinds 2018 is het aantal cabineleden met een leeftijd van boven de 45 met 27 procent gestegen. Voor de zestigplussers geldt zelfs een stijging van 30 procent.
Naast dat ouders graag een nieuwe uitdaging aangaan wanneer de kinderen het huis verlaten, is het werken bij hetzelfde bedrijf als de zoon of dochter een andere motivatie om van baan te wisselen. In de advertenties worden dan ook afbeeldingen van een vader en dochter en een moeder en dochter gepresenteerd.
Tekst gaat verder onder de foto.
Plek 5
In de top 10 van nieuwe carrièreopties voor ouders van boven de 45 jaar staat een functie als cabinelid bij een luchtvaartmaatschappij op plek 5. 26 procent van de ondervraagden zou deze positie ambiëren.