19 juli 2024
Thumbnail voor Fox met grote lanceringscampagne terug van weggeweest: ‘Meteen al boekingen’

Fox met grote lanceringscampagne terug van weggeweest: ‘Meteen al boekingen’

Het reismerk Fox werd in 2021 opgenomen in ANWB Reizen, waardoor de naam Fox verdween. Nu maakt de naam een comeback. Na een grote stand op de vakantiebeurs start Fox deze week met een grote lanceringscampagne. Bo van Loon (Retail) en Eric Serrarens (Propositie Marketeer) vertellen aan Reisbizz over de herintroductie van Fox en de campagne voor de consument en retailers.

Hoe is de reactie op de herintroductie van het merk Fox?
“Super! We hebben al veel positieve reacties gehad. Toen Fox 2,5 jaar geleden opging in ANWB kregen we vaak de vraag waarom de naam Fox verdween, omdat het zo'n sterk merk was. De behoefte vanuit zowel de consument als de reisagent is er zeer zeker”, vertelt Propositie Marketeer Eric Serrarens. “Op de eerste dag dat fox.nl in de lucht was, hadden we meteen al boekingen. Via het Fox reisagentenportaal, op reisagent.fox.nl, kunnen agenten boeken. Het reisaanbod is makkelijk te vinden.” Bo van Loon vult aan: “Ook op de Vakantiebeurs afgelopen week hebben we veel blije reisagenten én klanten op onze stand mogen verwelkomen. Samen met onze nieuwe Fox brochure een hele mooie start voor de herintroductie, met veel enthousiaste reacties. Daar doen we het voor.”

Wanneer gaat jullie nieuwe Fox-campagne van start en wat wordt het thema?
“De Fox lanceringscampagne is inmiddels van start en zal lopen tot in februari”, vertelt Eric Serrarens aan Reisbizz. “Hierin willen we onze klanten laten weten dat Fox verder gaat, als rondreizen expert, ook binnen Europa!”

Tekst gaat verder onder de afbeelding.

Wat gaan consumenten en ZRA’s van de campagne zien?
“Met de campagne zullen we naast online zichtbaarheid, ook in het straatbeeld zichtbaar zijn. Consumenten kunnen onze Out of Home reclame dus tegenkomen op locaties zoals trein – en metrostations, langs wegen en in centra. Ook zullen we de Out of Home campagne binnenkort gaan uitrollen naar de Retail, waarbij we zullen starten met het uitleveren van etalage materiaal”, vertelt Bo van Loon. “Daarnaast krijg je ons te horen op de radio, bij verschillende radiostations. Kortom, je kunt niet om de herintroductie van Fox heen. Zelfstandig reisagenten worden tijdens deze campagne veelal op de hoogte gehouden via social en onze Retail nieuwsbrief, naast het feit dat ze natuurlijk al kennis hebben mogen maken met onze nieuwe Fox brochure. Ook organiseren we maandelijkse webinars en gaan we toffe winacties delen!”

Via welke kanalen gaan jullie de campagne voeren?
“Naast de bovengenoemde fysieke buitenreclame zullen we online ook ons reislabel gaan promoten en zijn we gestart met het delen van content via onze wekelijkse nieuwsbrief en via onze social kanalen. Zo kun je ons tegenkomen op Facebook, Instagram, Youtube én Tiktok”, aldus van Loon.

Wat is het doel van jullie campagne?
“Het doel van de campagne is om iedereen te vertellen dat we weer terug zijn, Fox gaat verder!”, zegt Serrarens opgetogen. “Met hierbij het belangrijkste doel om zowel de consument als de zelfstandig reisagent duidelijk te maken dat het vernieuwde Fox nu ook Europa in gaat. We richten ons op de doelgroep singles, stellen en focussen ook op gezinnen door ons aanbod in avontuurlijke gezinsvakanties. Uiteraard zal ons team zich hier het komende jaar hard voor gaan maken door veel online zichtbaarheid en voor de retail met name door de aanwezigheid op beurzen, events, online webinars en natuurlijk met de organisatie van studiereizen.”