Gaan Cor en Don, de twee mannen die in de reclames van touroperator Corendon te zien zijn, binnenkort met ‘pensioen’? Het is een onderwerp waar binnen Corendon over wordt gebrainstormd, vertelt CEO Gunay Uslu aan Reisbizz.
Uslu vertelt over het bekende duo in een vraaggesprek met Reisbizz op Curaçao, dat onder meer over het luxe hotel The Rif ging en het beeld dat de Nederlandse consument heeft van Corendon.
The Rif is behoorlijk luxe en bevindt zich in het hogere segment. Daarnaast biedt Corendon ook steeds meer boetiekhotels aan. Hoe gaan jullie aan het grote publiek overbrengen dat zij ook voor dit soort vakanties bij Corendon moeten zijn? Het bedrijf wordt door velen toch nog vooral geassocieerd met een weekje voordelig zon pakken in Turkije.
Uslu: “We hebben verschillende submerken, zoals By June, waarmee we specifiek die kleinschalige boetiekhotels aanbieden. Zo proberen we de hele markt te bestrijken. Maar hebben we echt nog het imago van goedkope Turkijespecialist?”
Niet bij veel reisagenten, of bij klanten die zich echt in het aanbod verdiepen, maar wel bij een deel van het grote publiek dat Corendon toch vooral kent van de beroemde Cor en Don-tv-reclames en de grote krantenadvertenties met lage prijzen.
Uslu: “Hoewel betaalbaarheid en toegankelijkheid voor ons altijd belangrijk zullen blijven, is dat wel iets waar we over aan het nadenken zijn. Hoe moeten we onze marketing blijven vormgeven? Willen we nog doorgaan met de succesvolle Cor en Don-reclames of gaan we dat duo met pensioen sturen? We hebben daar nog geen definitief besluit over genomen, maar het is wel een heel interessant brainstormproces.”
Wil je het hele interview met CEO Uslu lezen? Ga dan snel naar het Reisbizz Magazine.