UTRECHT - Travel Counesellor Jacqueline Gruters is een open boek en weet zich als ondernemer ook kwetsbaar op te stellen. Reisbizz Magazine reisde naar Utrecht voor een persoonlijk gesprek met Jacqueline. “Door alles wat ik heb meegemaakt heb ik echt een andere kijk op de wereld gekregen. Je kunt gerust stellen dat de afgelopen jaren voor mij voelde als een rollercoaster.”
Dat het leven niet altijd rechtdoor gaat, weet Jacqueline maar al te goed. “Was dat maar waar.” Je kunt gerust stellen dat de afgelopen jaren voor Jacqueline voelde als een achtbaan. “Mijn beide ouders zijn me ontvallen en dat is een groot gemis. Daarnaast ben ik twee hele goede vrienden verloren. Mijn maatje Jean Paul mis ik nog steeds verschrikkelijk. Hij is zo plotseling uit het leven weggegrepen. Daar heb ik het nog heel moeilijk mee.” Daarbovenop werd Jacqueline in 2019 ziek en werd uit het niets borstkanker vastgesteld.
Toch heeft Jacqueline een positieve levensinstelling en weet ze uit haar verdriet het positieve te halen. “Mijn kracht is denk ik dat ik er makkelijk over kan praten. Ik stop het niet weg. En daarbij, wat heb ik eraan als ik er te lang in blijf hangen? Wie help ik daarmee, niemand toch?” De controles voor de borstkanker zijn nog steeds in orde. Voor het geloven in ‘schoon’ zijn, zegt Jacqueline te realistisch te zijn. “Natuurlijk ken ik ook periodes van hoop, vrees, hoop, vrees op zowel zakelijk als privé vlak. Ik heb echt een andere kijk op de wereld gekregen. Mensen zeggen de laatste tijd wel dat ik veranderd ben. Negativiteit stoot ik af, daar heb ik geen zin meer in.”
Zakelijk gezien was 2019 het beste jaar tot nu toe voor Jacqueline. Dat jaar heeft ze de Business Development prijs gewonnen van Travel Counsellors. “Dat voelde als een kroon op mijn werk. Ik heb echt zitten huilen toen ik door Fred van Eijk gebeld werd. De uitreiking tijdens de jaarlijkse Travel Counsellors conferentie zou een once in a lifetime experience zijn geweest ware het niet dat deze niet kon doorgaan vanwege de coronacrisis. Nu kreeg ik de award per post opgestuurd. Heel jammer vond ik dat, maar niets aan te doen.”
Lees het gehele persoonlijk gesprek met Jacqueline in het nieuwste Reisbizz Magazine.