11 mei 2024
Thumbnail voor Kees Bikker staat versteld van klanten Willem en Corrie: ‘Als digibeten naar Florida’

Kees Bikker staat versteld van klanten Willem en Corrie: ‘Als digibeten naar Florida’

HAARLEM - In de nieuwste editie van Reisbizz Magazine schrijft vaste blogger Kees Bikker over zijn klanten Willem en Corrie. Willem werkt bij de gemeentelijke fietsenstalling in zijn woonplaats en boekt sinds een tijdje zijn vakanties bij Kees. Met de auto naar Kroatië of Oostenrijk. Dat soort tripjes. “Maar na corona namen ze ineens contact met me op voor een hele andere soort reis”, schrijft Kees.


“Na corona namen Willem en Corrie contact met me op voor een reis naar Florida met een cruise erbij. Ik schrok me een hoedje, want Willem en Corrie zijn behoorlijk digibeet.
Eén van mijn eerste vragen was dan ook of ze een mobiele telefoon hadden. En een creditcard. Ook redelijk essentieel tegenwoordig in de USA. In tijden van QR-codes en electronische reisdocumenten is een telefoon haast onontbeerlijk. Ik moet er ook gelijk bij vertellen dat toen ze met hun aanvraag kwamen, iedereen nog met mondkapjes over straat ging.

De telefoon was aanwezig, maar aan een upgrade toe (iPhone 4, waarop geen app het meer deed, behalve de sms) en wonder boven wonder was er een creditcard op naam van Corrie met een mooie limiet van duizend euro.

Willem was een fan van Miami Vice, dus er moest met speedboats worden geraced en ook wilde hij met airboats door de Everglades sjezen. Afijn, de reis werd geboekt en ze deden ook niet lullig over de prijs. Ik stierf ondertussen duizend doden, want bij elke etappe van de reis haalde ik me alle mogelijke doemscenario’s voor de geest.

Dat begon al met het aanvragen van de ESTA. Dat is normaal binnen een paar uur gefixt. Maar niet bij Willem en Corrie. Die van Willem kwam na drie dagen eindelijk terug en Corrie haar ESTA pas na een week. Lekker voorteken. Toen begon Schiphol ook nog eens aan haar grote faalzomer.”

Wil je weten hoe het afliep met de klanten van Kees en waarom hij er uiteindelijk achter kwam dat hij ze had onderschat? Lees dan de hele blog van Kees in de nieuwste uitgave van Reisbizz Magazine.