RIGA - Een groeiend aantal luchtvaartmaatschappijen kiest ervoor om zelf complete vakanties te gaan verkopen. Het Letse airBaltic is de volgende op de lijst vliegbedrijven die pakketreizen rechtstreeks aan de consument aanbiedt, onder het label airBaltic Holidays.
Niet alleen prijsvechters als Ryanair en easyJet, maar ook KLM ziet er de voordelen van in om klanten een vliegticket in combinatie met een hotelovernachting of huurauto te verkopen. Bestaande en nieuwe klanten worden steeds vaker verleid om bij de luchtvaartmaatschappijen hun reis en verblijf te boeken, aangezien de toeristische markt zich een stuk sneller herstelt dan de zakelijke.
Voor airBaltic Holidays heeft airBaltic aangeklopt bij het Zweedse TripX Travel, dat aan de achterkant het aanbod aan accommodaties en andere reisgerelateerde zaken verzorgt.
AirBaltic vliegt deze zomer naar ruim zeventig bestemmingen vanuit Riga. Niet alleen Europese hoofdsteden, zoals Amsterdam, maar ook zonbestemmingen worden aangedaan. Zo zijn er vluchten naar Griekenland, Spanje en Italië.