11 mei 2024
Thumbnail voor Reisspecialisten Special Traffic tippen de reisagent: Heb een duidelijk beeld van je klant

Reisspecialisten Special Traffic tippen de reisagent: Heb een duidelijk beeld van je klant

MONNICKENDAM - Reisbizz Magazine ging voor de laatste special langs in Monnickendam in het monumentale pand van Special Traffic. We spraken met reisspecialisten Irene, Laura en Chantal over hun favoriete bestemmingen, het team van Special Traffic en waar zij momenteel tegen aanlopen. “Vooral de vluchten zijn een probleem.”


Het is erg druk bij de reisorganisatie, die zich met Van Verre tevens richt op de consument. “We krijgen veel last minute aanvragen binnen, waardoor je merkt dat mensen vanwege corona voorzichtiger zijn geworden”, legt Lara uit. “En dat is soms best lastig aangezien een hele reis op maat meer tijd inneemt dan een pakketreis.” Waar de dames momenteel het meest tegenaan lopen, zijn de beperkte vluchten. “Voorheen gingen er dagelijks vluchten naar Indonesië en Maleisië, nu soms één keer per week. En die zijn nog steeds niet terug”, vertelt Irene.

Op de vraag waar de reisagent meer kan doen zodat de werkzaamheden bij Special Traffic efficiënter kunnen verlopen, antwoorden de dames unaniem: “Heb een duidelijk beeld van je klant. Je neemt meestal de wensen en route wel door met de klant, maar bespreek ook een budgetindicatie en vraag direct naar de namen van de reizigers. Dan kunnen wij meteen de vluchten inboeken. Het zou zonde zijn als een week later de tickets ineens het dubbele kosten”, zegt Lara. “Bij een budget komt het niet aan op de laatste 100 euro, maar het verschilt wel of een klant 1500 of 3500 euro uit wil geven. Dan weten wij al snel of het haalbaar is en hoef je er niet meteen zo diep in te duiken.”

Sneller van dienst zijn
Ook de wensen van de klant zijn belangrijk. Hierin kun je al snel dingen aannemen voor een klant, stelt Chantal. “Als Bali de bestemming is, kun je een leuk en interessant rondje bedenken. Maar de ene klant is heel actief en de ander houdt meer van rust.” Het doorgeven van bepaalde musts is volgens Irene ook handig. “Dan kun je daar direct rekening mee houden. Als het beeld en de wensen van de klant zo duidelijk mogelijk zijn, kunnen wij hen ook sneller van dienst zijn.” De samenstelling van het reisgezelschap is tevens erg belangrijk.

Wil je meer weten over de reisspecialisten van Special Traffic en waarom er aan het einde van het gesprek geconcludeerd wordt dat de dames in feite wensenvervullers zijn? Lees dan het hele artikel in de nieuwste special van Reisbizz Magazine.