20 april 2024
Thumbnail voor Reiswerk lanceert arbeidsmarktcampagne voor nieuw talent in de reisbranche

Reiswerk lanceert arbeidsmarktcampagne voor nieuw talent in de reisbranche

LEUSDEN - Nu het einde van de coronacrisis nadert, keert de reislust bij veel Nederlanders terug. Ook het werk en de werkgelegenheid in de reisbranche trekt weer aan. Volgens Reiswerk, het arbeidsmarktfond in de reisbranche, een positieve ontwikkeling en waarop het inspeelt met een grote, opvallende arbeidsmarktcampagne: werken in de reissector op de kaart zetten.


Reiswerk ziet dat vrijwel alle reisorganisaties – klein, groot, gespecialiseerd, niet-gespecialiseerd – behoefte hebben aan nieuw personeel. In de vacaturebank staan al ruim 400 vacatures. “Met de campagne gaan we de veelzijdigheid aan carrièremogelijkheden in verschillende vakgebieden en op ieder niveau nog meer onder de aandacht brengen”, vertelt Esther Gathier, Manager Reiswerk. “De reisbranche heeft een enorme diversiteit aan functies; van een voor de hand liggende functie als Travel Agent tot webdeveloper. Zo is er voor elk talent een passende en interessante functie in de dynamische reissector.”

Dynamisch
Reiswerk wil benadrukken hoe leuk en veelzijdig werken in de reisbranche is en de goede doorgroei- en doorstroommogelijkheden belichten. “Sommigen hebben het beeld dat je de hele dag achter de computer reizen verkoopt en je niet kan doorgroeien of - stromen. Hierdoor wordt een carrière in de reissector niet (altijd) in overweging genomen. De branche is echter juist super dynamisch en het werk erg afwisselend, wat veel kansen tot ontwikkeling biedt. Daarnaast werk je met het leukste product dat er is: reizen. Je verkoopt als het ware herinneringen.”

De campagne wordt gericht op meerdere doelgroepen, zoals: net-afgestudeerden, zij-instromers en ex-medewerkers die de reissector eerder (noodgedwongen) hebben moeten verlaten. Zowel latent- en actief werkzoekenden in de branche, als werkzoekenden buiten de sector, worden geïnformeerd, geïnteresseerd en geactiveerd voor een carrière in de reisbranche. Daarnaast bevat de campagne een stukje employer branding, voor trots en ambassadeurschap bij huidige werknemers in de branche.

Samenwerken met de sector
Om de campagne impact te geven werkt Reiswerk nauw samen met de sector. Zo komt de input voor de campagne vanuit de reisbedrijven. “Hiervoor organiseren we onder andere expertmeetings voor HR professionals in de sector, waarin we samen brainstormen over werken in de branche en de arbeidsmarktcampagne”, aldus Gathier. Op dit moment wordt gewerkt aan de exacte invulling van de campagne, in samenwerking met marketingcommunicatiebureau Brût Communicatie.