De reisbranche is voortdurend in beweging en blijft zich ontwikkelen. De behoeften van reizigers veranderen voortdurend, en daarmee verschuiven ook de trends binnen de branche. Reisbizz heeft verschillende reisorganisaties gevraagd wat er momenteel speelt.
Holland America Line merkt een grote belangstelling op voor verre cruises. “We zien dit jaar een grote vraag voor onze cruises naar Azië, Zuid-Amerika en Alaska. In Azië springt Japan er als bestemming echt uit", zegt Pascal Driever, Sales Manager EMEA & LAC. "Bovendien is de vraag naar onze zeven nachten cruises door de Noorse Fjorden en de veertien nachten cruises naar IJsland, de Noordkaap en de Britse Eilanden groot."
Volgens De Jong Intra Vakanties zijn klanten op zoek naar bijzondere bestemmingen en accommodaties, zowel binnen als buiten Europa. "Niet alleen accommodaties zorgen voor een unieke ervaring. Ook de excursies die erbij geboekt worden, maken het compleet. Klanten geven steeds meer de voorkeur aan een wijnproeverij op een agriturismo of een kookworkshop in Italië. Ze zijn op zoek naar memorabele herinneringen," zegt Sarena Zijlmans, Retail Executive bij De Jong Intra Vakanties. Ook Sunair Vakanties merkt een vraag naar bijzondere vakanties op. "Voor de Kanaaleilanden zien we dat we goed voor lopen, wellicht vanwege de unieke en authentieke bestemming”, aldus Marja Bouwmeester, Sales Manager bij Sunair Vakanties.
TUI ziet een opvallende groei in interesse voor Egypte. Dat laat Petra Kok, Head of External Communications weten. "We merken dat Egypte deze zomer behoorlijk in opkomst is, dus hebben we extra vluchten ingezet. Albanië is deze zomer de 'it-bestemming'. Iedereen is er nieuwsgierig naar."