December is bij uitstek de maand om even terug te kijken op het afgelopen jaar. 2023 is voor veel bedrijven het eerste ‘normale’ jaar na de coronacrisis, die er in de reisbranche flink heeft ingehakt. Reisbizz kijkt vandaag terug met Anthony Leyfeldt van China Airlines, Sarena Zijlmans van De Jong Intra Vakanties en Wolfgang Hendrix van US Travel.
“2023 was een jaar van reflectie”, vertelt Anthony Leyfeldt over het jaar van China Airlines. “Een jaar vol met nieuwe uitdagingen, een andere benadering in sales en marketing activiteiten en het herinrichten van ons Customer Care Center.” Voor volgend jaar ziet Leyfeldt nieuwe kansen en mogelijkheden. “Wij hopen dat komend jaar meer rust en stabiliteit in de reis- en luchtvaartsector zal brengen, met een evenwichtigere groei. In de reis- en luchtvaartsector is na de coronacrisis veel veranderd, “waarbij wij ons opnieuw hebben moeten herpositioneren in de totaal veranderde markt. En met resultaat: onder andere het passagiersvervoer lijkt voor het jaar 2023 op een record af te stevenen. Het zou wel eens een van onze beste jaren kunnen gaan worden!”
De off-shore activiteiten in Taiwan, die al in de Coronaperiode was begonnen, zullen in 2024 en het daaropvolgende jaar zeker nog een belangrijke rol van betekenis voor ons blijven spelen. Gevraagd naar behaalde doelstellingen of mijlpalen in 2023 vertelt Anthony over de passagiersaantallen en omzet. “Een van de doelstellingen was het streven naar de omzet en passagiersaantallen van 2019, pre-corona, en dat is verwezenlijkt. China Airlines is na jaren van corona weer terug op hetzelfde vluchtschema als voor de pandemie: vier vluchten per week (maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag) non-stop van Amsterdam naar Taipei.” Ook weten veel TMC’s, touroperator en reisagenten de weg naar China Airlines weer te vinden, vertelt Anthony verder.
Positief jaar De Jong Intra Vakanties
Sarena Zijlmans van De Jong Intra Vakanties vertelt op haar beurt dat de touroperator terugkijkt op een goed jaar. “De Jong Intra Vakanties heeft het jaar 22/23 positief afgesloten. Hier zijn wij bijzonder trots op. De samenwerking met onze (retail)partners is hier een belangrijke basis voor geweest. En hier willen wij iedereen hartelijk voor bedanken.”
In 2023 kwam De Jong Intra Vakanties voor de nodige uitdagingen te staan. “Het was ook een uitdagend jaar. Er waren vele ontwikkelingen en uitdagingen. Zo namen we in mei afscheid van Coby met een lach en een traan. De maanden erna hebben we alle voorbereidingen getroffen zodat afgelopen september ons nieuwe reserveringssysteem SmartOnline de lucht in ging.”
Op het gebied van online boekingen heeft De Jong Intra vakanties een grote ontwikkeling doorgemaakt, vertelt Sarena. “Mede dankzij de input van de reisagenten, hebben we gezamenlijk een grote stap voorwaarts gezet op het gebied van online boeken van ons gehele productaanbod. Daarnaast is er gewerkt aan uitbreiden van beschikbaarheid en het toevoegen van nieuwe bestemmingen als Albanië, Split en Cyprus, klantbeleving en flexibiliteit.” De touroperator kijkt verwachtingsvol naar het volgende jaar. “Samen met onze nieuwe directeur Maaike, kijken we geïnspireerd, vol met energie en veel vertrouwen naar de toekomst. Jullie kunnen op ons rekenen! We kijken uit naar een mooi en succesvol 2024!”
Award voor UStravel.nl | Canadatravel.nl
“2023 was voor UStravel.nl | Canadatravel.nl een zeer druk jaar”, vertelt ook Wolfgang Hendrix. “Na de explosieve groei van 2022 is het enkel meer gegroeid. Ondanks het feit dat reizen naar Amerika en Canada er niet goedkoper op zijn geworden, zien we geen terughoudendheid qua boekingen. Onze samenwerking met reisagenten is verder geïntensiveerd en we merken dat steeds meer reisagenten ons dan ook weten te vinden. 2023 was ook een jaar waarin we ons qua boekingssystemen zijn blijven ontwikkelen.”
Wolfgang laat weten trots te zijn op de lancering van de eerste fase van online boekingssysteem EAZI voor reisagenten. “En natuurlijk op het feit dat we gegroeid zijn in aantal medewerkers – alhoewel we nog steeds dringend op zoek zijn naar nieuwe sales medewerkers - en dat we ondanks de drukte ons servicelevel hoog hebben - en daarmee ook onze bereikbaarheid – kunnen houden.”
Bijzonder voor de touroperator was de award die UStravel.nl | Canadatravel.nl in Memphis ontvangst mocht nemen. “En we mogen onszelf Travel South Ambassador voor Nederland noemen. Een stuk erkenning en waardering vanuit de zuidelijke staten van de USA.”
Voor volgend jaar staan er genoeg dingen te gebeuren voor de touroperator, vertelt Wolfgang. “In januari zijn we natuurlijk op de Vakantiebeurs aanwezig in zowel het Amerika- als ook het Canada paviljoen. Verder lanceren we fase 2 van EAZI. Op 7 februari hebben we samen met Brand USA een event georganiseerd voor reisagenten in het Beatrix Theater in Utrecht, waar 100 reisagenten onder het genot van een hapje en een drankje kunnen genieten van de musical Pretty Woman. Het liep storm en het event zit dan ook al helemaal vol. Verder zijn we druk bezig met het organiseren van nieuwe studiereizen voor reisagenten in 2024.”