OSS - Sinds de start van het reisbureau in 2006 heeft TravelTeam Oss naar eigen zeggen gisteren hun beste omzetjaar ooit afgesloten. Met moeilijke momenten voor het bedrijf als de kredietcrisis, het OAD-faillissement en de pandemie is eigenaresse Mariëlle Henzen extra trots op deze mijlpaal, vertelt ze in gesprek met Reisbizz.nl.
In november begint een nieuw boekjaar en sloot dus ook TravelTeam het vorige jaar af. “Ik kan met plezier vertellen dat dit het beste omzet jaar ooit is geweest. We hadden dit ook wel nodig aangezien we helaas veel verlies hebben gedraaid in de afgelopen twee jaar. Het is heel prettig om te zien dat we niet allemaal voor niets zo hard hebben gewerkt en doorgezet”, aldus Mariëlle.
Toegevoegde waarde
Naast hun trouwe klantengroep zijn er vooral veel nieuwe klanten bijgekomen afgelopen tijd. “We merken dat het vertrouwen goed is in wat wij doen. Onze naam verspreidt zich echt als een olievlek. Dat is erg fijn, ze weten dus wat onze toegevoegde waarde is en dat heeft denk ik ook te maken met het feit dat we in tijden van corona mensen hebben geholpen die niet bij ons geboekt hadden. Dit bracht geruststelling en vertrouwen. Hier kwamen positieve reacties uit, zo gaven mensen aan bij ons te komen boeken voor hun volgende reis zodra we hun hielpen met bijvoorbeeld een coronavoucher.”
Mensen beseffen zich volgens Mariëlle door de pandemie dat het boeken van een vakantie bij een reisbureau niet per se veel duurder hoeft te zijn en dat hierdoor veel zorgen worden weggenomen. “Veel klanten vragen zich af waarom ze het eigenlijk al die jaren zelf hebben gedaan.”
Mindere tijden
Mariëlle is enorm trots op haar team. “In tijden dat het minder was heb ik helaas toentertijd afscheid moeten nemen van twee hele fijne collega’s. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Toen hebben we een periode met zijn drietjes gedraaid en hebben we vaak extra uren gemaakt in de avonden en de weekenden om die leegte van collega’s op te kunnen vangen. Ik ben dan ook heel trots op het feit dat ze voor mij daar staan en dat ze niet zeggen; mijn werktijd is van 9 tot half 6. Zij vinden ook dat we er zoveel mogelijk uit moeten halen. Gelukkig is ons team weer aangesterkt.”
Sterke communicatie
Het resultaat van TravelTeam is vooral te danken aan een sterke communicatie. “We zijn vanaf het begin af aan blijven communiceren naar al onze klanten en naar buiten toe met o.a. onze eigen nieuwsbrief, maar ook via social media. Door klanten zelf actief te benaderen om uitleg te geven over wat er gaat gebeuren, neem je een stukje onrust weg. Ik denk dat daar een hele grote kracht bij ons in ligt."