Touroperator TUI heeft de lancering aangekondigd van een AI-explorer genaamd Lena. Deze innovatie moet "virtuele benadering en reiservaringen gaan aanbieden."
Vanaf donderdag maakt Lena deel uit van de TUI influencers en content creators. Haar avonturen, virtuele rondleidingen, inspiratie en tips zijn vanaf vandaag te zien op de socialmediakanalen en blog van de touroperator. "Lena vervangt geen van onze huidige influencers, maar vormt een waardevolle aanvulling op ons team. Dankzij haar kunnen we onze klanten nog sneller en duidelijker inspireren en informeren over de mooiste reisbestemmingen", vertelt Roosmarijn Quartier, Director Marketing & Distribution Support bij TUI. De AI-tool heeft de mogelijkheid om op verschillende locaties wereldwijd aanwezig te zijn, en maakt gebruik van echte en actuele beelden van de bestemmingen.
Tekst gaat verder onder de foto.
Lena werd gekozen door een testpanel van 2000 respondenten uit vijf verschillende profielen, en is in leven gebracht door contentbureau Trojan Monkeys. "Door AI zoals Lena te omarmen, kunnen merken sneller inspelen op de wensen van hun klanten en hen op een meer dynamische manier betrekken. Dit is niet alleen een technologische innovatie, maar ook een verschuiving naar een vernieuwende klantbeleving," legt Auke van Rossum, van Trojan Monkeys, uit.