17 mei 2024
Thumbnail voor Vincent Hekkert over up- en crossselling: ‘De Nederlandse reisagent wordt steeds commerciëler’

Vincent Hekkert over up- en crossselling: ‘De Nederlandse reisagent wordt steeds commerciëler’

LEUVEN - Door het toevoegen van up- en crossselling producten laat je als reisagent je toegevoegde waarde zien, zo vindt Vincent Hekkert, Director of Business bij EURAM. In de Upselling Special van Reisbizz Magazine vertelt hij hierover. “Met één druk op de knop is de reservering geregeld, de rest word automatisch afgehandeld. Er zijn ook geen kosten voor de reisprofessional.”


Zo goed als alle producten komen volgens Vincent in aanmerking voor up- en crossselling. “Zo kun je bijvoorbeeld in bijna iedere plaats aan de klant een luxer hotel of alternatieve kamertype voorstellen”, vertelt hij. “Met Hilton Worldwide kun je bij sommige hotels zelfs de etage kiezen, een duidelijk voorbeeld van upselling.” Sinds corona stelt EURAM een positieve trend vast in de verkoop van aanvullende services. “Crossselling dus. Een verblijf in New York wordt nu meestal verkocht met extra producten als limo transfers, city passes of bike tours.”

Dat up- en crossselling veel tijd en moeite kosten voor weinig opbrengsten, is volgens Vincent bij EURAM niet het geval. “Op het moment dat de producten geladen zijn, is het voor ons slechts een kwestie van prijzen updaten. Een groot gedeelte loopt trouwens automatisch via diverse XML-connecties.” De reisprofessional beheert zelf in een dossier alle hotels, huurauto’s en services. “Op vraag van de klant kan de reisagent iets toevoegen of de reis wijzigen. De reservering maken is geregeld met één druk op de knop, de rest wordt door onze website automatisch afgehandeld.”

Bij EURAM bepaalt de reisagent van elk product zelf de marge. “Zo kan je klant onmogelijk de prijzen één op één vergelijken op het internet”, aldus Vincent. “Mooi om te zien trouwens dat wij in Leuven bij EURAM het gebruik van deze functionaliteiten op de website zien toenemen in Nederland. De Nederlandse reisagent wordt steeds commerciëler.”

Lees het hele interview met Vincent waarin hij tips geeft over het gebruik van EURAM bij up- en crossselling in de Special van het laatste Reisbizz Magazine.