AMSTERDAM - Met de recente lancering van de mediacampagne 'Live Again!' ontwikkelde South African Tourism de ‘Lekker local tips’ campagne, waarin inwoners van Zuid-Afrika hun favoriete plekjes en activiteiten delen met reizigers. In Flavours Amsterdam kregen partners van Zuid-Afrika gisteren alvast een ‘lekker local’ voorproefje tijdens een kookworkshop.
Met de campagne en een focus op sterke partnerships zet South African Tourism in op een snel herstel van het toerisme na covid-19. Een belangrijke bijdrage komt van het toerisme komt van Nederland, dat na het Verenigd Koninkrijk en Duitsland de derde markt in Europa is. 'Nederlanders reizen graag als een local en zijn gek op het Zuid-Afrikaanse eten', aldus Nomasonto Ndlovu, Chief Operations Officer van South African Tourism.
Het ‘lekker local’ voorproefje op het event werd bereid door de creatieve kok Abigail Mbalo, eigenares van 4Roomed restaurant in Khayelitsha township bij Kaapstad en voormalig deelnemer aan Masterchef South Africa. Met de ‘lekker local’ tips wil het verkeersbureau reizigers inspireren om het toerisme weer te laten groeien.
Belangrijke pijler
Met banen voor 1 op de 21 werkenden en een aandeel in het bruto nationaal product van 3,9 procent is het toerisme een belangrijke pijler van de economie van Zuid-Afrika. Met aandacht voor onder meer duurzaamheid en culinair toerisme worden nieuwe programma's ontwikkeld om het reizen te stimuleren. Onderdeel van de campagne zijn studiereizen voor touroperators en reisagenten, die worden gepland voor februari en maart 2023.
Op de hoofdfoto staat van links naar rechts: Chef Abigail Mbalo, Abby Jacobs, Ian Utermohlen en Nomasonto Ndlovu van het verkeersbureau en uiterst rechts de ambassadeur van Zuid-Afrika, Vusi Madonseld.