Dit is een persbericht
Het Belgische chocolademerk Guylian, bekend van het klassieke zeebanket, lanceert een vernieuwd duty free assortiment. Ook de Master’s Selection is in een geheel nieuw, duurzaam jasje gestoken. De vernieuwde collecties zullen vanaf half oktober exclusief verkrijgbaar zijn binnen de travel retail kanalen en duty free shops, maar bezoekers van de Duty Free & Travel Retail Global Summit in Cannes kunnen deze week al een voorproefje krijgen.
De afgelopen tijd werkte Guylian aan de verduurzaming van hun producten, zowel als het gaat om de binnen- als de buitenkant van de chocolade. Zo maakt het chocolademerk nog enkel gebruik van 100% fairtrade chocolade en ging deze recentelijk over op 100% recyclebare verpakkingen. Guylian grijpt dit moment aan om een volledig nieuwe look and feel van het duty free assortiment - zoals de klassieke zeevruchten, Temptation Mix en tabletten – te introduceren.
Kenmerkend voor het vernieuwde duty free assortiment is onder andere de blauwgroene kleur die verwijst naar de Noordzee waar de oprichters Guy en Lian in 1958 hun inspiratie op deden voor chocolade zeevruchten. Daarnaast is ook de bekende Brusselse skyline op de achtergrond te zien en staat de ‘traveler’s exclusive’ stempel op de verpakking. Ook werd er aan het recept gesleuteld: de vernieuwde versie bevat ambachtelijk geroosterde hazelnoten en focust op een intense smaakbeleving.
Master’s Selection
De Master’s Selection, Guylians premium bonbons die exclusief verkrijgbaar zijn bij travel retail winkels en duty free shops, kreeg eveneens een nieuw jasje. De pralines zijn verkrijgbaar in plasticvrije doosjes van 16 of 25 stuks en worden gemaakt van fairtrade chocolade. Deze bevatten geen palmolie of soja, in lijn met Guylian's duurzaamheidsbeleid. De meester-chocolatiers creëerden voor deze premium selectie zes verschillende smaken: coffee cardamom, mocha, almond praliné, caramel pineapple, signature praliné en orange.
Verkrijgbaarheid
Deze week is Guylian aanwezig op de Duty Free & Travel Retail Global Summit in Cannes – die tot en met donderdag 6 oktober plaatsvindt - waar het merk de vernieuwde duty free chocolade en Master’s Collection presenteert. Vanaf half oktober zal het assortiment verkrijgbaar zijn binnen de travel retail kanalen en bij duty free shops op luchthavens, aan boord van vliegtuigen en cruiseschepen.
Verduurzaming Guylian
De vernieuwing van het duty free assortiment en de Master’s Selection is onderdeel van de verdere verduurzaming van Guylian. Door over te gaan op 100% fairtrade cacao zal er jaarlijks 500.000 dollar aan fairtradepremies naar West-Afrikaanse cacaoboeren en hun coöperaties in de aanvoerketen van Guylian gaan. Daarnaast zijn alle verpakkingen tegenwoordig volledig recycleerbaar en is Guylians productiesite in Sint-Niklaas (België) sinds dit jaar volledig klimaatneutraal, wat betekent dat de CO2-uitstoot tot het laagst mogelijke niveau is teruggebracht en alle andere emissies worden gecompenseerd.