Dit is een persbericht.
Na een officiële aanbesteding heeft het Kroatische Nationale Verkeersbureau (CNTB) AVIAREPS herbenoemd als hun pan-Europees PR-bureau voor de derde keer op rij. AVIAREPS is verantwoordelijk voor de PR vertegenwoordiging in 13 Europese markten: Oostenrijk, België, Tsjechië, Duitsland, Hongarije, Nederland, Noorwegen, Polen, Slovenië, Slowakije, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.
AVIAREPS, de marktleider in toerisme, luchtvaart en hospitality, met 65 kantoren in 59 landen over heel de wereld, heeft jarenlange ervaring in het promoten van bestemmingen. CNTB en AVIAREPS zijn hun samenwerking gestart in 2021. De herbenoeming van AVIAREPS als de PR vertegenwoordiging laat de succesvolle samenwerking tussen de twee partijen zien, ook laat het de toewijding zien die AVIAREPS heeft met de ontwikkeling van de toeristische sector in Kroatië.
De teams van AVIAREPS in de lokale markten zullen ervoor zorgen dat de bekendheid van de verschillende toeristische producten van Kroatië vergroot gaat worden. Denk hierbij aan de prachtige stranden, rijke cultuur en overweldigende natuur. AVIAREPS zal de inspanningen die Kroatië stopt in duurzaamheid en verantwoordelijk toerisme ook zeker promoten, dit aspect is steeds belangrijker in de toeristische sector.
Kroatië is recentelijk toegetreden tot de Schengen zone, samen met het invoeren van de euro begin dit jaar, dit is een grote boost voor de toeristische sector. Reizigers vanuit de Schengen zones kunnen nu zonder grenscontrole het land in, dit maakt het gemakkelijker voor reizigers om te ontdekken wat Kroatië allemaal te bieden heeft. Ook heeft de introductie van de euro ervoor gezorgd dat het land meer potentie heeft gekregen als top Europese bestemming. Deze recentelijke ontwikkelingen zijn een mijlpaal voor de inspanningen die Kroatië de afgelopen jaren gedaan heeft om meer bezoekers aan te trekken en zichzelf te positioneren als leading bestemming in de regio.
Lucijana Natalija Jerković, Hoofd van Global PR van het Kroatisch Nationaal Verkeersbureau: "We zijn blij dat we de succesvolle samenwerking met AVIAREPS kunnen voortzetten dit jaar en we hebben vertrouwen dat zij ons gaan helpen om Kroatië nog meer op de kaart te zetten als top bestemming in Europa. In 2022 hebben 18,9 miljoen toeristen Kroatië bezocht, met 104,8 miljoen overnachtingen, dit is een significante stijging ten opzichte van 2021. Het is 96% ten opzichte van 2019, we zijn er zeker van dat de cijfers in 2023 nog verder zullen stijgen en we kijken er naar uit om verder samen te werken met AVIARPS, onze partner voor de afgelopen 2 jaar."
Thomas Drechsler, COO Toerisme bij AVIAREPS: "We zijn heel trots op de herbenoeming als pan-Europees PR-bureau voor CNTB. We kijken ernaar uit om samen te werken met hen om zo te laten zien dat Kroatië veel te bieden heeft voor Europese reizigers. Met ons grote netwerk van AVIAREPS kantoren in Europa kunnen we ervoor zorgen dat we gecoördineerde PR-activiteiten kunnen uitvoeren, centraal gemanaged vanuit onze hub in München. De toetreding van Kroatië tot de Schengen zone en de introductie van de euro hebben een grote impact op de toeristische ontwikkeling en we kijken er naar uit om CNTB te ondersteunen in het positioneren van Kroatië als top of mind bestemming binnen Europa"