EasyPark heeft recent de app vernieuwd, waarin gebruikers zowel in binnen- als buitenland kunnen parkeren. Uit een onderzoek van 2022 bleek dat 61 procent van de automobilisten het moeilijk vond om een parkeerplek te vinden in een onbekende stad. En dat 60 procent het lastig vond te bepalen of parkeren betaald of onbetaald was.
EasyPark is in meer dan twintig Europese landen te gebruiken. In de afgelopen twee jaar een zag de app een verdubbeling van het aantal parkeertransacties door Nederlanders in het buitenland. Michael Stark, Country Director EasyPark Nederland: "De uitdagingen die automobilisten in het buitenland tegenkomen, zoals het vinden van een parkeerplek of onduidelijkheid over betaald parkeren, zijn ook meteen de grootste frustraties. Onze vernieuwde app, waarmee je met hetzelfde account in eigen land, en in meer dan 4.000 Europese steden kunt betalen voor parkeren maakt de transactie rondom parkeren nog makkelijker.”
EasyPark vroeg Nederlanders na de vernieuwing hoe zij het parkeren in het buitenland nu ervaren. "Het aantal automobilisten dat parkeren in het buitenland lastig vindt, is aanzienlijk afgenomen. Binnen deze groep die het lastig vindt, geeft 67 procent aan dat zij het dan onduidelijk vinden of het betaald parkeren is of niet. Ook vindt 66 procent het moeilijk om in een onbekende stad een geschikte parkeerplek te vinden", aldus Easypark. Bijna acht op de tien automobilisten (79 procent) heeft echter geen moeite met parkeren in het buitenland. "De meesten vinden dat parkeerplekken over het algemeen goed aangegeven zijn, en meer dan de helft bereid zich goed voor door van tevoren te kijken waar ze kunnen parkeren of door een app te gebruiken die hen hierbij helpt".