4 november 2024
Thumbnail voor Laat maar waaien die frisse wind

Laat maar waaien die frisse wind

In de wereld van reizen staan we voor grote veranderingen, en dat is precies waar mensen zoals Arjan Kers juist tot bloei komen. In het interview met Kers komt duidelijk naar voren dat hij een doorzetter pur sang is die niet wegloopt voor uitdagingen, maar zich er juist met volle overgave in vastbijt. Zijn roots liggen in een Goudse volkswijk, waar hij als jonge voetballer bij ONA ooit droomde van een glanzende carrière als prof. Maar het leven had andere plannen. Zijn liefde voor reizen leidde hem langs diverse functies, van animator en inkoper tot zijn huidige rol als managing director van TUI Nederland en België. Recent kreeg hij een internationale uitbreiding van zijn verantwoordelijkheid, met een zetel in de board van TUI Group Markets & Airline. 

Terwijl de luchtvaartsector vaak onder vuur ligt, blijft hij pleiten voor de waarde van vakantie: “Genoeg van dat afgeven op vliegreizen. Vakantie is goed voor het welzijn, en gelukkig waait er in Den Haag en Schiphol een frisse wind.”

Die frisse wind waaide ook in het Italiaanse Puglia, waar ik samen met Maaike van der Windt, directeur van de Jong Intra Vakanties, en Paul van Laarhoven, manager touroperating, voor Reisbizz een rondreis maakte. We vlogen naar Bari, waar we in een VW Caravelle stapten, die al snel transformeerde van een bus naar een gezellige reiskamer en karaokestudio. Paul ontpopte zich tot zowel chauffeur als DJ, en leidde ons door de Italiaanse muzikale schatten. Met een repertoire dat varieerde van 'Volare' tot 'Ti Sento' verkenden we de charmante straatjes van Polignano a Mare en Monopoli, proostend met prosecco en genietend van knapperige focaccia. Puglia bewees al snel dat het niet alleen schitterend is op het grote scherm van James Bond, maar ook in het echte leven. 

Natuurlijk bezochten we Alberobello, waar Paul de iconische trulli-bouwwerken treffend vergeleek met een "smurfendorp." Vervolgens ontdekten we Lecce, het 'Florence van het Zuiden', Gallipoli met zijn garnalentartaar, en eindigden in Matera. Uiteraard waren er ook serieuze gesprekken waarin zowel Maaike als Paul het belang van klantfeedback en innovatie benadrukten. Het bedrijf richt zich steeds meer op rondreizen en maatwerk, met nieuwe initiatieven zoals treinrondreizen en milieuvriendelijke opties. Ze willen dé rondreisspecialist worden en het aanbod verder verduurzamen. De sterke relatie met reisagenten blijft cruciaal in deze plannen.

Vakantie is goed voor het welzijn, daar is de rondreis door Puglia een prachtig voorbeeld van. Vakantie? Oh nee, het was eigenlijk héél hard werken…

Lees het nieuwe Reisbizz Magazine via deze link https://magazine.reisbizz.nl/view/55944#1

Recente berichten