LIJNDEN - Touroperator Corendon gaat vol in de aanval om marktaandeel te winnen op de Canarische eilanden. Dat melden aandeelhouders en bestuurders Steven van der Heijden en Atilay Uslu in gesprek met Luchtvaartnieuws Magazine.
“We komen direct in het vaarwater van TUI, die daar veel eigen accommodaties heeft. Zij zullen de kaas niet zo makkelijk van het brood laten eten, maar wij zijn klaar voor die strijd. We hebben bedden genoeg voor winter en zomer”, meldt Van der Heijden.
Corendon wil het aantal klanten naar de Canarische Eilanden opschroeven van 40.000 naar meer dan 100.000, waarvan de helft uit België. ”Je kunt ook wel spreken van de slag om België na het wegvallen van Thomas Cook”, stelt Van der Heijden. Uslu voegt daaraan toe dat er ook steeds meer vanuit Duitsland wordt gevlogen. “We liften in de grensluchthavens makkelijk mee op de vluchten van onze Turkse en Maltezer airline-zusters Corendon Airlines (CAI) en Corendon Airlines Europe (CXI).
Ook op Curaçao en Bonaire wil de onderneming het marktaandeel fors verhogen. Uslu: “We nemen ruim 1.000 stoelen per week van KLM af. Ook wordt nu samengewerkt met Air Belgium. Vanaf medio december vliegen we vanuit Brussel in een driehoek naar Punta Cana en Curaçao. We mikken op een zeer hoge belangstelling.”
Op Curaçao heeft Corendon eigen hotels. Naast het all-inclusive Mangrove Beach Hotel bouwt Uslu een tweede luxe hotel met 400 kamers en 80 appartementen onder het Hilton-label. Het nieuwe hotel moet over drie jaar klaar zijn.
Lees het volledige interview in het Luchtvaartnieuws magazine dat verschijnt op 16 oktober. Bestel hier direct een exemplaar