Een selecte groep reisagenten verzamelde zich donderdag in de hub van het automerk NIO, voor een event van Reisbizz en Chinese Southern Airlines. De bijeenkomst stond in het teken van het ontdekken van China, Chinese vliegtuigen en auto’s.
Tussen de futuristische auto’s werden de genodigden welkom geheten, met koffie en thee. Om 12.00 uur trapte Natasja Hoogstede, hoofdredacteur Reisbizz, af met een welkomstwoord. Hierna volgde Amanda Huang, Marketing Manager China Southern Airlines, met een introductie van de airline en van de Airbus A350-vliegtuigen die worden gebruikt op de retourvluchten tussen Amsterdam en Guangzhou. Vervolgens was er ruimte voor de reisagenten om vragen te stellen over de airline.
Reizen die je hart raken
Daarna wist Christel van Bree, directeur van DimSum Reizen, het publiek te enthousiasmeren voor China. Waarbij benadrukt werd hoe Dim Sum Reizen de klant graag een herinnering mee geeft, die je niet meer vergeet. “De letterlijke vertaling van Dim Sum is het aanraken van je hart. Dim Sum Reizen staat dus voor reizen die je hart raken.” Door middel van een presentatie liet van Bree highlights zien, zowel bekende als zeer onbekende. En allemaal verschillende soorten accommodaties die het land te bieden heeft.
Tekst gaat verder onder de foto.
Power swap
Vervolgens werd iedereen warm gemaakt door een korte presentatie over de NIO-auto’s en uitleg over de ‘power swap’. Maar voordat er gereden kon worden werd er eerst nog een klein uitstapje gemaakt naar de Japanse keuken met een goedgevulde pokebowl. Na de lunch vertrokken er meerdere auto’s richting Kasteel de Haar, met een korte tussenstop voor de ‘power swap’. NIO is een elektrisch automerk, dat door middel van NIO-stations een batterij van de auto binnen drie minuten kan verwisselen, zonder dat je hoeft uit te stappen. Na de nodige verbazing van de snelheid van de swap, is het tijd om door te rijden naar het kasteel. "Eerst maakten we een virtuele reis door China, en vervolgens voelt het alsof we in een sciencefiction film zitten tijdens de proefrit van NIO", Gulsah Suzulmus van Egencia.
Kasteel de Haar
In het Utrechtse kasteel kregen de reisagenten een rondleiding door de geschiedenis van de Haar. Met een wandeling door de prachtige tuinen volop in de zon, vervolgde de reis zich naar binnen in het grootste kasteel van Nederland. Tijdens de rondleiding grapt Els van Herk-Sondermeijer, ZRA van reisbureau Buitenlandsche Zaken: “het is net alsof we op reis zijn in eigen land, we gingen van China via Japans eten, naar een Nederlands kasteel.”
Tekst gaat verder onder de foto.
Na een informatieve reis door de geschiedenis, was het tijd om terug te rijden naar de NIO-hub. Hier klonken veel enthousiaste geluiden vanuit de reisagenten. “Ik vind het zo leuk dat Reisbizz het altijd net even anders doet, wanneer krijg je nou de kans om in zo’n bak te rijden?”, Astrid Bouhuys, ZRA bij Travel Counsellors.
Amanda Huang van Chinese Southern Airlines keek tevreden terug op de middag en was erg blij met de opkomst.